دوشنبه، 14 اسفند 1402 - 16:25

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران خبر داد؛

برپایی غرفه‌های فروش محصولات زنان در ۶ بوستان و ۱۳ ایستگاه مترو

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران از برگزاری بیستمین نمایشگاه زنان و تولید ملی خبر داد.

شهربانو. امید بانوان‌؛ «مریم اردبیلی» مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در نشست خبری درباره بیستمین نمایشگاه زنان و تولید ملی اظهار داشت: این نمایشگاه ۱۶ تا ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند از محصولات زنان که اکثراً سرپرست خانوار هستند، استفاده کنند.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با بیان اینکه حجم نیازها برای عرضه محصولات در نظر گرفته شده، افزود: طی دو سال گذشته ۹۶ دوره از بازارچه‌ها در سطح شهر برپا شده است.

اردبیلی با اشاره به اینکه محور کار ما کارآفرینی است، بیان کرد: ۸۶۴ کسب و کار شامل پوشاک، کالای خواب، کالای حجاب، زیورآلات، عروسک، کالای آشپزخانه و… در این دوره در فضاهای فروش بوستان گفت‌وگو و به طور کلی در ۶ بوستان پر تردد و ۱۳ ایستگاه پر تردد مترو مثل ایستگاه تجریش، شادمان، اشرفی اصفهانی، دروازه دولت، تئاترشهر و…حمایت و محصولات ارائه می‌شود.

 وی در ادامه گفت: البسه کارکنان شهربان و حریم بان امسال توسط زنان سرپرست خانوار در مجموعه‌های کوثر تولید شد و علاوه بر صرفه‌جویی ۱۲ میلیارد تومانی، کیفیت البسه ارتقای جدی نسبت به ادوار قبل داشت.

 مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران افزود: با مجموعه عباس‌آباد هم همکاری در حوزه فعالیت کارآفرینی زنان داشته‌ایم.

 اردبیلی در مورد آزادی زنان زندانی گفت: آزادی مادران زندانی جرایم مالی و غیر عمد اخیراً با همکاری مجموعه شهرداری و خیرین صورت گرفته و عدد قابل توجهی جمع آوری شد و برای سال آینده هم برنامه‌هایی داریم.

 وی بیان داشت: در مورد اشتغال زندانیان زن رأی باز و یا دارای پابند الکترونیک حمایت‌های لازم برای کسب معاش حلال آنها صورت گرفته است و حدود یک چهارم زنان زندان تهران مشمول رأی باز شده‌اند. این اقدام حمایتی طی تفاهم‌نامه شهرداری و زندان زنان صورت گرفته است و سال جدید این حمایت‌ها گسترده‌تر و حتی پس از اتمام محکومیت آنها انجام می‌شود.

 مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران خاطرنشان کرد: سامانه زنان سرپرست خانوار در شهرداری قبلاً ۷ هزار نفر عضو داشت که اخیراً مجدد اعضا بسته به شرایط بازبینی شده‌اند و اکنون ۱۹ هزار و ۸۲۳ نفر از حمایت برخوردارند که ۱۳ هزار مورد سرپرست خانوار هستند و ۱۵ هزار و ۱۸۲ نفر از فرزندان آنها از خدمات مختلف مثل مشاوره، استعدادیابی و… برخوردارند.

 اردبیلی در مورد برنامه برای زنان معتاد بهبود یافته گفت: یاور شهر ۵ بیشترین زنان معتاد متجاهر را دارد و اقداماتی مانند خانواده پذیری و جامعه پذیری پس از بهبودی و سم‌زدایی با همکاری سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری اجرا شده است.

کدخبر: 17121


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise