سه‌شنبه، 15 اسفند 1402 - 09:55

گسترش دیپلماسی علمی با کشورهای مسلمان در دستور کار مؤسسه رازی است

مراسم اختتامیه سومین دوره آموزشی ساخت واکسن برای کارشناسان و فراگیرانی از کشور سنگال با حضور مسئولانی از مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در این مجموعه برگزار شد.

علم و فناوری. امید بانوان؛ مراسم اختتامیه دوره آموزشی «ساخت، کنترل و تضمین کیفیت واکسن» برای کارشناسانی از کشور سنگال، با حضور «مرتضی اکبریان» مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست، «علیرضا یوسفی»، مدیر پژوهش، آموزش و تجاری‌سازی از مدیران مؤسسه رازی و جمعی از مدرسان این دوره آموزشی در سالن زنده یاد دکتر مرتضی کاوه برگزار شد.

 مدیر حوزه ریاست مؤسسه رازی در این مراسم، با ابراز خرسندی از حضور فراگیرانی از کشورهای مختلف افریقایی در این مؤسسه اظهار کرد: مؤسسه رازی به عنوان مجموعه‌ای با قدمت و پیشنه‌ای بلند در زمینه ساخت واکسن و سایر فراورده‌های بیولوژیک، در جهان شناخته شده و از دیرباز ارتباطات خوبی با کشورهای مختلف داشته است.

 وی گفت: خوشحال هستیم در چند روز گذشته، میزبان کارشناسان حوزه های مختلف دامپزشکی از کشور سنگال بودیم و امید است آموزه‌های این دوره‌ها ضمن مفید بودن، سبب معرفی بهتر مؤسسه رازی در کشور مقصد شود.

 اکبریان، همچنین از آمادگی مؤسسه رازی برای صادرات و انتقال تکنولوژی و دانش فنی ساخت واکسن به کشورهای افریقایی خبر داد.

 مدیر پژوهش، آموزش و تجاری سازی مؤسسه رازی نیز در سخنانی، گفت: این دوره با همکاری بخش‌های مختلف مؤسسه رازی برگزار شد تا در مدتی کوتاه، اطلاعات و آموزش هایی مفید از  تولید واکسن، کنترل و تشخیص در اختیارشان قرار داده شود.

 وی افزود: همکاری‌های علمی- تحقیقاتی، تجاری و بین‌المللی با کشورهای مختلف در دستور کار مؤسسه رازی است و از آن استقبال می‌کند.

 همچنین «محمدکاظم شاه کرمی»، عضو هیئت علمی مؤسسه رازی، ارائه مطالب و آموزش‌های تخصصی در زمان کوتاه پنج روزه را کاری دشوار دانست و گفت: در مؤسسه رازی، اندوخته‌ای از 100 سال دانش فنی و تجربه وجود دارد و تلاش کردیم در همین زمان محدود، نکات اصلی و کلیدی صنعت واکسن‌سازی را تشریح را تشریح کنیم.

 به گفته «محمد شجاعی»، عضو هیئت علمی مؤسسه رازی و ناظر ارشد این دوره، 15 نفر از محققان و اعضای هیئت علمی مؤسسه، مسئولیت آموزش فراگیران سنگالی را به عهده داشتند.

کدخبر: 17127


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise