پنجشنبه، 17 اسفند 1402 - 23:06

داور جشنواره تئاتر شبستان

جشنواره تئاتر شبستان مخاطب را به سوی رشد و کمال انسانی سوق می دهد

رویکرد تئاتر شبستان این است که بتواند با مخاطب عام ارتباط برقرار کرده و باورهای ذهنی آن‌ها را در جهت رشد، انسان سازی و کمال انسانی سوق دهد.

هنر. امید بانوان؛ «عطیه غبیشاوی» داور جشنواره تئاتر شبستان با بیان این مطلب  گفت: جشنواره تئاتر شبستان اولین دوره است که برگزار می‌شود و  قبل از آن  ورک شاپ‌‌ها  و کارگاه‌های آموزشی در قالب دوره‌های بازیگری، کارگردانی و نمایشنامه نویسی در شهرستان‌ها برگزار می‌شد. 

وی با بیان اینکه تئاتر شبستان با این نگاه که بچه‌هایی با تفکر و ایده‌های مذهبی و برای مخاطب عام کار‌هایی را تولید کنند تا مردم عام بتواند ارتباط برقرار کنند فراخوان شد، اضافه کرد: خوشبختانه در این دوره کار‌های خیلی خوبی را دیدیم و بچه‌ها با عشق تلاش کردند و سوژه‌های جذابی را انتخاب کردند.

 غبیشاوی گفت: تئاتر‌های حرفه‌ای یک مخاطب خاص دارند و معمولا سوژه‌های خاصی ارائه می‌دهند که مخاطب عام نمی‌تواند با آن ارتباط برقرار کند، اما رویکرد تئاتر شبستان این است که بچه‌هایی که از دل مساجد می‌آیند سوژه‌هایی را کار کنند که بتواند با مخاطب عام ارتباط برقرار کند و تئوری، خواسته‌ها، ایده‌ها و باورهای ذهنی آن‌ها را در جهت رشد، انسان سازی و کمال انسانی سوق دهد.

 وی افزود: کار جالبی که تئاتر شبستان کرده توانسته از مسجد برای و  اجرا‌ها برای مخاطب عام استفاده کند. مثلا موضوع غیبت کردن  وقتی تبدیل به نمایش و اجرا می‌شود تاثیرگذاری آن روی مخاطب عام چندین برابر است. این باعث می‌شود مخاطب عام که سال هاست این مطلب  را شنیده وقتی آن را به شکل اجرایی می‌بیند تحت تاثیر قرار گرفته و زندگی‌اش دگرگون شود.

کدخبر: 17174


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise