پنجشنبه، 17 اسفند 1402 - 23:59

هم‌اندیشی مدیران مؤسسه رازی با جمعی از شاعران و نویسندگان البرزی

مدیر حوزه ریاست و مشاور رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفـت: حمایت از مؤسسه رازی به‌عنوان یک مجموعه ملی و معرفی خدمات و مشاهیر آن به جامعه، نه تنها مهم، بلکه امروزه یک ضرورت است.

البرز. امید بانوان؛ نشست صمیمانه هم‌اندیشی «مرتضی اکبریان» مدیر حوزه ریاست و مشاور رئیس مؤسسه رازی و «اسداله جعفری»، رئیس اداره روابط عمومی این مجموعه با جمعی از شاعران و نویسندگان استان البرز به منظور بررسی ظرفیت‌های متعدد حوزه شعر و ادب برای معرفی هر چه بهتر مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی به آحاد مردم، در سالن زنده یاد دکتر مرتضی کاوه برگزار شد.

 در این نشست، اکبریان، با اشاره به تأسیس مؤسسه رازی در سال 1303 در پی همه گیری بیماری‌های مهلک و خسارت‌زا در کشور، اظهار کرد: پیشینیان ما با ساخت مراکزی همچون مؤسسه رازی، نشان دادند تفکر و افق دیدی وسیع داشته و از زمانه خود بسیار جلوتر بودند و به خود می‌بالیم که دانشمندانی فرهیخته و بزرگ در این کشور، مراکزی مهم و حیاتی را پایه گذاری کردند که امروز از اصلی ترین زیرساخت‌های کشور محسوب می‌شوند.

وی، مؤسسه رازی را سرمایه ملی و گنجینه‌ای برای کشور و خاورمیانه خواند و گفت: حمایت از این مجموعه ملی و معرفی آن به ویژه به نسل جوان، با توجه به نقش کلیدی مؤسسه رازی در فعالیت‌های تحقیقاتی و تولید انواع واکسن‌های پزشکی و دامپزشکی و فراورده‌های بیولوژیک، نقش آن در ارتقاء سرانه سلامت کشور و وجود مفاخر و شخصیت‌های بزرگ علمی مانند زنده یاد پروفسور میرشمسی، پدر واکسن‌سازی ایران، زنده یاد پروفسور لطیفی، دانشمند بزرگ حوزه سم شناسی و دانشمند پیشکسوتی همچون پروفسور شفیعی که همچنان از حضور و خدمات وی بهره مند هستیم، نه تنها مهم که ضرورت است.

 اکبریان، در ادامه سخنانش، ریشه‌کنی بسیاری از بیماری‌ها مانند طاعون گاوی، فلج اطفال و سرخک در کشور را به مدد تولیدات مؤسسه رازی یادآور شد و تصریح کرد: در اهمیت این مرکز همین بس که رهبر معظم انقلاب در سه نامه خطاب به مسئولان کشور از مؤسسه رازی به عنوان مرکز دفاع بیولوژیک یاد کرده اند که لازم است از آن حراست و مراقبت کرد.

مدیر حوزه ریاست و مشاور رئیس مؤسسه رازی، همچنین با اشاره به بزرگداشت صدمین سالگرد تاسیس این مجموعه در دی ماه سال 1403 گفت: استقرار مؤسسه رازی در شهر کرج باعث شده این مجموعه به عنوان یکی از مراکز مهم هویتی استان البرز شناخته شود؛ لذا معرفی مؤسسه رازی به‌عنوان نماد علمی استان، قدردانی از خدمات یک صد ساله این مؤسسه در هویت بخشی به مردم این منطقه است.

 «خسرو عباسی» مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری البرز نیز با ابراز خرسندی از حضور در مؤسسه رازی اظهار کرد: این جلسه، دریچه‌ای برای آشنایی بیشتر اهالی شعر و ادب با مؤسسه رازی و شناسایی شیوه‌های مناسب بیان افتخارات، دستاوردها و اهمیت این مؤسسه به زبان ادبیات است که مردم نسبت به آن اقبال و گرایش دارند.

 وی گفت: ظرفیت‌هایی متنوع در حوزه ادبیات وجود دارد که می‌توان به شکل تخصصی از دوستان صاحب کرسی و اندیشه، به دو زبان اثرگذار جامعه ایرانی یعنی شعر و روایت داستانی، برای بیان واقعیت‌های مهمِ کمتر دیده و شنیده شده و خدمات صد ساله مؤسسه رازی در حوزه بهداشت و سلامت، کمک گرفت.

 گفتنی است؛ اهالی شعر و ادب البرز پس از حضور در این نشست، از نمایشگاه دائمی دستاوردهای مؤسسه رازی مستقر در اداره روابط عمومی دیدن کردند.

کدخبر: 17178


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise