جمعه، 18 اسفند 1402 - 00:06

تلاش و جدیت اداره حقوقی مؤسسه رازی در زمینه ثبت اختراعات

رئیس اداره حقوقی و مالکیت معنوی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از دریافت اسناد عرصه‌های مربوط به مؤسسه در سطح کشور و همچنین ثبت اختراعات، سوش و واکسن به‌عنوان مهمترین اقدامات این اداره در سال جاری خبر داد.

البرز. امید بانوان؛ اسکندری با اشاره به اقدامات مهمی که توسط اداره حقوقی این مجموعه انجام شده، یکی از مهمترین موارد را دریافت اسناد مربوط به عرصه‌های شعب مؤسسه رازی عنوان کرد و گفت: با تلاش‌ها و اقدامات انجام شده موفق به دریافت سند عرصه مؤسسه رازی شعبه اراک پس از حدود 11 سال به مساحت 21 هزار و 437 هزار 88 مترمربع شدیم.

 وی با بیان اینکه سند شعبه شیراز مؤسسه رازی نیز به مساحت 3.6 هکتار پس از حل اختلاف 20 ساله با عشایر اخذ شد، افزود: مساحت 2.2 هکتار دیگر از اراضی بالادست مؤسسه بر اساس هماهنگی با استانداری در اراضی مذکور، در آینده ای بسیار نزدیک برای طرح توسعه این شعبه دریافت خواهد شد.

 رئیس اداره حقوقی و حفظ مالکیت معنوی مؤسسه رازی همچنین به حل اختلافات موجود با استانداری مازندران در مورد عرصه ساری اشاره کرد و افزود: این موضوع در حال طی روند قانونی است تا علاوه بر اصلاح سند، نسبت به تجاری سازی مابقی اراضی اقدام گردد که این امر ارزش افزوده برای املاک مجموعه را به دنبال خواهد داشت.

 وی در بخش دیگری از این دستاوردها به اختلافات با سازمان بنادر انزلی اشاره کرد و گفت: اختلافاتی در خصوص واگذاری اراضی مهمانسرای مؤسسه در انزلی از سال 91 مطرح بود که در نهایت بر اساس تصمیم کمیسیون حل اختلاف ریاست جمهوری موضوع مذکور حل و در حال پیگیری مراحل بعدی هستیم.

 اسکندری با اشاره به حل اختلافات با اداره امور عشایری اهواز نیز افزود: اختلاف موجود در خصوص زمین این مؤسسه که توسط آن اداره کل مورد تصرف قرار گرفته بود، توسط کمیسیون حل اختلاف مستقر در وزارت جهاد کشاورزی، مرتفع گردید و مقرر شد آن عرصه نیز در اختیار مؤسسه رازی شعبه اهواز قرار گیرد. 

 وی در حوزه ثبت اختراعات نیز خاطرنشان کرد: از سال 82 تا 95 و در این بازه زمانی 13 ساله 78 مورد ثبت واکسن، سرم، آنتی ژن و ادجوانت انجام شد که از سال 97 تا 1402 در مدت 5 سال 59 مورد سوش و واکسن ثبت کردیم که با توجه به زمان کوتاهتر، تعداد قابل توجهی بود.

 رئیس اداره حقوقی و حفظ مالکیت معنوی مؤسسه رازی با اشاره به ثبت برند لاتین مؤسسه رازی در 5 سال گذشته نیز اضافه کرد: ثبت برند سوش واکسن کووپارس نیز از دیگر موارد مهم دیگری بود که توسط این اداره به انجام رسید.

 وی همچنین در خصوص دعاوی له یا علیه مؤسسه رازی در کلیه مراجع قضایی و شبه قضایی نیز افزود: در کلیه پرونده های مربوطه در این مراجع، رای نهایی به نفع مؤسسه اخذ شده است.

کدخبر: 17179


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise