جمعه، 18 اسفند 1402 - 10:55

در بیست و سومین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان مطرح شد

رزمایش دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در البرز بازتاب خوبی داشت

استاندار البرز روز بزرگداشت شهدا را یک حرکت فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اظهار داشت: رزمایش سراسری دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران که10 اسفندماه با حضور دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، بازتاب خوبی داشت.

البرز. امید بانوان؛ بیست و سومین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز با حضور استاندار، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و سایر اعضا با هدف بررسی برنامه های هفته بزرگداشت شهدا برگزار شد.

«مجتبی عبداللهی» استاندار البرز پیش از ظهر پنجشنبه در بیست و سومین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران بر لزوم بزرگداشت روز شهدا تأکید کرد و گفت: باید برنامه‌های مفصلی برای بزرگداشت این هفته داشته باشیم.

وی روز بزرگداشت شهدا را یک حرکت فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اظهار داشت: در این روز بار دیگر با میثاق بستن با شهدا و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ارادت خودمان را به این عزیزان ابراز می‌کنیم.

لزوم توجه به خانواده‌های شهدا

استاندار البرز در ادامه با اشاره به رزمایش سراسری دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، گفت: این طرح 10 اسفندماه با حضور دستگاه‌های اجرایی برگزار و بازتاب خوبی داشت. این طرح باید سالی 2 یا 3 بار برگزار و مدیران به دیدار ایثارگران مشرف و ضمن رسیدگی به مشکلات این تندیس های ایثار و مقاومت از آنان تجلیل کنند. توجه به خانواده‌های شهدا از جمله موضوعات مهمی است که باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم.

رئیس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز افزود: اجرای این طرح اثرات خوبی دارد و باید در جامعه ترویج شود، لذا باید با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم نسبت به اجرای آن اهتمام داشته باشیم.

دکتر عبداللهی در خاتمه تأکید کرد: کار برای شهدا عشق و علاقه می‌خواهد، باید فرصت را غنیمت شمرده و در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشیم.

اجرای 25 برنامه در هفته بزرگداشت شهدا

«سلیمان رستمیان» نیز در این جلسه با گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدا، و تشکر از استاندار البرز در راستای اجرای رزمایش طرح سپاس و همچنین رسیدگی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، گفت: این رزمایش کاری اثرگذار و ارزشمند بود که با اهتمام استاندار محترم برای سومین سال پیاپی با حضور دستگاه‌های اجرایی در استان برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره نامگذاری 22 اسفند به نام روز بزرگداشت شهدا، گفت: 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با ابتکار امام(ره) است که در سال 1383 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز شهدا نامگذاری شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته از 17 الی 22 اسفند ماه هفته بزرگداشت شهدا نامگذاری شده و برنامه‌های ملی متعددی در این هفته اجرایی خواهد شد.

رستمیان افزود: بنیاد البرز هم با تشکیل ستادی برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای برنامه‌های این هفته را انجام داده که قرار است 25 برنامه فرهنگی و اثرگذار از جمله اجرای طرح سلام شهید، تجلیل از مادران و همسران شهدا، دومین همایش بزرگ نوه‌های شهدای البرز، یادواره شهدای عملیات خیبر، برگزاری 40 میز خدمت حقوقی و معاضدتی، حضور رؤسای ادارات بنیاد در نماز جمعه 18 اسفند و ایراد سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز و تشریح برنامه‌ها و عملکرد بنیاد و همچنین اختصاص بخشی از خطابه‌های ائمه جمعه در خصوص 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا، برگزاری میزگرد با موضوع ایثار و شهادت با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در سیمای البرز و ... با همکاری دستگاه‌های اجرایی در این هفته اجرایی گردد.

کدخبر: 17185


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise