یکشنبه، 20 اسفند 1402 - 13:12

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز:

ایفای نقش تشکل‌های ایثارگری در جامعه اثرگذار است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در همایش ملی تبیین نقش تشکل‌های شاهد و ایثارگر در پدافند غیرعامل کشور، جامعه ایثارگری را یک سرمایۀ اجتماعی عظیم دانست و گفت: قطعا ایفای نقش تشکل‌های ایثارگری به‌عنوان یک تبلور از حرکت‌ها و کنش‌های اجتماعی و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند در جامعه اثرگذار خواهد بود.

البرز. امید بانوان؛ «سلیمان رستمیان» در همایش ملی تبیین نقش تشکل‌های شاهد و ایثارگر در پدافند غیرعامل کشور که با حضور سردار «محمدعلی قمی» معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور، «محمود نریمانی» مدیرکل تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران و تشکل‌های شاهد و ایثارگر استان‌های تهران و البرز در سالن آمفی تئاتر اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزار شد،  با گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدا، برگزاری این همایش را حرکتی بدیع دانست و گفت: این اولین همایش ملی است که در حوزه ارتباط بین تشکل‌های ایثارگری و پدافند غیرعامل به صورت کلی برگزار می‌گردد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز جامعه ایثارگری را یک سرمایه اجتماعی عظیم دانست و تصریح کرد: قطعا ایفای نقش تشکل‌های ایثارگری به‌عنوان یک تبلور از حرکت‌ها و کنش‌های اجتماعی و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، در جامعه اثرگذار خواهد بود، لذا اگر آگاهی و شناخت کافی نسبت به تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل با مؤلفه‌های آفند غیرعامل تشکل‌ها در دستور کار باشد، قطعا در مأموریت و فعالیت‌هایی که به نمایندگی از جامعه ایثارگری انجام می‌دهند اثرگذار خواهد بود.

تشکل‌های شاهد و ایثارگر قوانین حوزه ایثارگری را در چارچوب قانون مطالبه‌گری کنند

وی در ادامه تصریح کرد: همه تشکل‌های ایثارگری در استان البرز فعال هستند و ما انتظار داریم علاوه بر کار فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، قوانین حوزه ایثارگری در چارچوب قانون را مطالبه‌گری کنند. بعضی از قوانین حوزه ایثارگری متأسفانه اجرایی نشده است.

دکتر رستمیان در خاتمه با بیان اینکه بنیاد نهادی هماهنگی کننده است و پاسخگوی تمام نیازهای جامعه ایثارگری نیستیم، افزود: قانون جامعه ایثارگران که ذیل سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری مدظله العلی تدوین شده تکالیف همه دستگاه‌ها را مشخص کرده است، همه سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌ها وظیفه دارند تکالف خود نسبت به ایثارگران را اجرایی کنند. برای نمونه در بحث تبدیل وضعیت ایثارگران هنوز برخی دستگاه‌ها ی اجرایی در اجرای قانون مقاومت می‌کنند.

کدخبر: 17186


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise