یکشنبه، 20 اسفند 1402 - 13:19

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

تشکل‌های شاهد و ایثارگر باید در دنیا سرآمد، پیشتاز و الگو باشند

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت بصیرت‌افزایی تشکل‌های شاهد و ایثارگر و ورود آنها به عرصه جهاد تبیین، گفت: آنها باید در دنیا سرآمد، پیشتاز و الگو باشند.

البرز. امید بانوان؛ «رحیم نریمانی» پیش از ظهر شنبه در همایش ملی نقش تشکل‌های شاهد و ایثارگر در پدافند غیرعامل کشور که در سالن همایش‌های مدافع حرم اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزار شد، گفت: تشکل‌های شاهد و ایثارگر در حوزه انتخابات، مشارکت حداکثری را تبلیغ و ترویج کردند و آن را تعمیق دادند و نامزدهایی که مورد حمایت آنها بودند رأی آوردند.

وی این موضوع را نشان دهنده ضریب نفوذ، جایگاه، مقام و منزلت خاندان شهدا و ایثارگران و تجمع تشکل‌های سازماندهی شده شاهد و ایثارگر مطرح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب با نگاه داهیانه و آینده پژوهی فرمان تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را صادر کردند. تنها انقلاب در دنیا که مردم از همه اقشار در پیروزی آن حضور داشتند، انقلاب اسلامی بود.

مدیرکل دفتر تشکل های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یک نظام ارزشی مردم پایه با امنیت، مشروعیت و مقبولیت مردم پایه بوده و همه ارکان آن بر اساس مردم سالاری دینی است، عنوان کرد: پدافند غیرعامل قدرت بازدارندگی ایجاد می کند و یکی از مؤلفه‌های اقتدار کشور است.

نریمانی مطرح کرد: جامعه سه و نیم میلیون نفری ایثارگری در کشور نه تنها برای نظام تهدید نیستند بلکه از آن صیانت و حفاظت می‌کنند و آن را تعمیق می‌دهند و در هر مقطعی حضور دارند که این حضور و مشارکت اقتدار آفرین است. این قشر همواره در حوزه پدافند غیرعامل با نگاه انسجام بخشی و همگرایی با جلب مشارکت، تحکیم دهنده و استحکام بخش نظام بوده است.

وی با تأکید بر ضرورت بصیرت‌افزایی تشکل‌های شاهد و ایثارگر و ورود آنها به عرصه جهاد تبیین بیان کرد: آنها باید در دنیا سرآمد، پیشتاز و الگو باشند. در دنیا این موضوع مطرح است که به منظور ایجاد تهدید برای حاکمیت‌ها نهادهای خانواده، آموزش و الگوها و سرآمدان جامعه را مورد هدف قرار دهید و آنها را تخریب کنید، در این صورت جامعه به حالت افول در می‌آید.

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر لزوم تبیین نقش این تشکل‌ها در جلوگیری از تهدیدات مذکور عنوان کرد: دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر که از جامعه نخبگانی و فعال در عرصه‌های مختلف هستید، می‌توانید در فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل، تحکیم بنیاد خانواده، بهبود، ارتقا و عمق بخشی به آموزش الگو و سرآمد باشید.

نریمانی با اشاره به اینکه جامعه‌ای که الگو نداشته باشد قطعا رو به افول و ابتذال می رود، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در پدافند غیرعامل برای کشور تهدید محسوب می‌شود، تشکیک در مکتب سردار سلیمانی، هشت سال دفاع مقدس و ... و نیز تحقیر عملیات های ما و موفقیت‌های به دست آمده و زیر سؤال بردن آنهاست.

وی هدف از این امر را از بین بردن غرور و حماسه ملی دانست و با بیان اینکه جامعه‌ای که الگو و سرآمد نداشته باشد، نمی‌تواند زمینه‌های توسعه پایدار را دارا باشد، اظهار کرد: یکی از درخواست های ما از دبیران تشکل‌های شاهد و ایثار قهرمان‌پروری است. ما اسطوره داریم اما باید آنها را به خوبی بشناسانیم و تبیین کنیم.

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: نقش اساسی تشکل‌های شاهد و ایثارگر، آینده‌پژوهی، شناسایی تهدیدات و تنویر، هدایت و کنترل افکار عمومی است. آنها همچنین کارکردی شبیه رسانه دارند. زمانی که دشمن با تولید، توزیع و نشر اخبار افکار عمومی را راهبری می‌کند، شما تعهد و مسئولیت دارید.

نریمانی افزود: در چنین مواقعی شما به‌عنوان وفادارترین افراد به نظام و کشور که احساس تعهد و مسئولیت دارید، می‌توانید زمینه‌های کنترل و تنویر افکار عمومی را فراهم کنید. یکی از موضوعات موجود در بحث پدافند غیرعامل، گسست نسلی است که باید با امیدآفرینی در این زمینه اقدامات لازم انجام شود و شما در این میان نقش مهمی دارید.

وی با تأکید بر ضرورت انتقال ادبیات پایداری و دفاع مقدس به نسل های سوم، چهارم و پنجم انقلاب، گسست نسلی را یکی از زمینه‌های واگرایی ملی خواند و مطرح کرد: با توجه به تفرقه افکنی‌هایی که انجام می‌شود، شما می‌توانید در گسترش و تعمیق وحدت به ما کمک کنید. ما در عرصه بین‌المللی دیپلماسی فرهنگی و ایثار و گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی را مطرح کردیم.

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه باید به صورت آفندی هم در عرصه بین‌المللی با موضع و شبکه‌های مردمی، نه دولتی حضور پیدا کنیم، گفت: تشکل‌های شاهد و ایثارگر در زمینه‌های سواد اطلاعاتی، سواد رسانه‌ای و پدافند غیرعامل حضور مؤثر داشته باشند و رصد، ارزیابی، دیده‌بانی و شفاف‌سازی کنند.

کدخبر: 17187


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise