چهارشنبه، 15 فروردین 1403 - 13:32

صدور اولین مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی در طالقان

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از صدور اولین مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی در مزرعه «پاییز گهره» طالقان در روزهای ابتدایی سال 1403 خبر داد.

طالقان. امید بانوان؛ مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز «رحیم خاکی» اظهار کرد: این پروانه بهره‌برداری گردشگری کشاورزی برای مزرعه‌ای واقع در محدوده جاده جدید هشتگرد- طالقان صادر شده است.

 او ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی گردشگری کشاورزی در این مزرعه برای حداقل 10 نفر اشتغالزایی به صورت مستقیم و 50 نفر غیر مستقیم ایجاد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود: در این پروژه علاوه بر گردشگری تجربه‌گرا، خدمات آموزشی در زمینه‌های زنبورداری، زراعت، گیاهان داروئی، درختان مثمر و. .. در برنامه ارائه شده توسط مالک و مدیریت مجموعه آقای احمد افقهی مد نظر  قرار گرفته است.

 خاکی افزود: گردشگران در این مزرعه می‌توانند از نزدیک با اقداماتی از جمله شیوه‌‌های زنبورداری و تولید عسل، شیوه جمع‌آوری آب‌های سطحی از طریق عملیات آبخیزداری برای آبیاری مزرعه، مراحل کاشت وپرورش انواع درختان مثمر و گیاهان دارویی از جمله گل محمدی، اسطوخودوس، گشنیز، آویشن، ریواس، گلپر و... آشنا شوند.

 هدف از تأسیس این مرکز گردشگری، پرداختن به فعالیت‌های کشاورزی است که در آن تولید و گردشگری در کنار هم باعث ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی خواهد شد.

گفتنی است بخش تولیدی این باغ-مزرعه در حال فعالیت است و بر اساس این طرح، بخش گردشگری کشاورزی تنها به فعالیت‌های تفریحی و آموزشی و پذیرایی محدود، خواهد پرداخت.

کدخبر: 17198


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise