سه‌شنبه، 28 فروردین 1403 - 13:53

به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی؛

بازدید از بناها و محوطه های تاریخی البرز روز 30 فروردین رایگان است

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز گفت: بازدید از بناها و محوطه‌های تاریخی البرز روز پنج‌شنبه 30 فروردین به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی رایگان است.

البرز. امید بانوان‌؛ «رحیم خاکی» روز سه شنبه 28 فروردین 1402 در این باره گفت: بناها و محوطه‌های تاریخی استان مانند کاروانسرای ینگی امام، محوطه ازبکی و کاخ سلیمانیه روز پنج‌شنبه 30 فروردین به صورت رایگان آماده استقبال از گردشگران و بازدیدکنندگان علاقمند به آثار تاریخی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز  ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی گفت: این روز که هر ساله 18 آوریل برگزار می‌شود، اهمیت حفظ بناها و محوطه‌های تاریخی را به مردم و دولت‌ها یادآور می‌شود و هر ساله در تمام دنیا برنامه های متنوعی برای این منظور برگزار می‌شود.

او با اشاره به برخورداری البرز از میراث‌ غنی چند هزار ساله و مسئولیت سنگین در مقابل بناها و محوطه‌های تاریخی گفت: وظیفه همگانی ما بر حفظ و نگهداری میراث ارزشمند گذشتگانمان و معرفی و بالا بردن آگاهی نسبت به آن‌ها به عنوان آیینه فرهنگ و تمدن  غنی این مرز و بوم است.

کدخبر: 17224


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise