چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 12:24

کرج به ایستگاه لرزه نگار مجهز می‌شود

سرپرست اداره مطالعات بحران و پدافند غیر عامل شهرداری کرج اعلام کرد که اولین ایستگاه لرزه‌نگار استان البرز با مشارکت شهرداری کرج در سطح البرز نصب خواهد شد.

کرج. امید بانوان؛ «احسان اله ایزدبین» گفت: اولین ایستگاه لرزه‌نگار استان البرز با مشارکت  شهرداری کرج با هدف پایش و اطلاع‌رسانی زمین‌لرزه در سطح استان نصب و به بهره‌برداری خواهد رسید. 

 وی افزود: این لرزه‌نگار با ثبت و ارائه گزارش‌های دقیق از لرزه‌های خفیف با هدف پایش وضعیت فرونشست در پی برداشت‌های بی‌رویه سفره‌های زیرزمینی و  لرزه‌های قوی نسبت به ارزیابی حرکت گسل‌های زمین در حالت‌های مختلف، اطلاعات کامل ر ا در اختیار مدیریت شهری قرار خواهد داد. 

 ایزدبین هدف دیگر این طرح را ایجاد مرکز پایش (مانیتورینگ) در راستای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مرتبط با حرکت گسل‌ها، فرو نشست زمین و زلزله به‌عنوان بازوی توانمند مدیریت شهری در انتخاب بهینه مکان‌یابی اجرای پروژه‌های مختلف شهری دانست و ادامه داد: با تولید و آنالیز داده‌های لرزه‌نگار و اطلاعات حرکت گسل‌ها، این دیتا به‌عنوان یکی از الزامات مدیریت شهری در راستای جلوگیری از مخاطرات آینده در پروژه‌ها و مکان‌های حساس شهری استفاده خواهد شد. 


سرپرست اداره مطالعات بحران و پدافند غیر عامل شهرداری کرج همچنین از عقد تفاهم‌نامه سه جانبه فی مابین دانشگاه خوارزمی، موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران و شهرداری کرج در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در جلسه‌ای که در محل اداره مطالعات بحران و پدافند غیر عامل شهرداری کرج با حضور اساتید دانشگاه و کارشناسان معاونت فنی و شهرسازی شهرداری کرج برگزار شد، بر مطالعه دقیق طرح حاضر و به‌روز رسانی طرح‌های قبلی، با هدف استخراج هر چه بیشتر و بهینه اطلاعات مورد نیاز تأکید و مقرر شد

وی  در پایان خاطرنشان کرد: مؤسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران نیز نسبت به ارائه گزارش‌های مستمر و دوره‌ای مربوط به وضعیت لرزه‌خیزی استان البرز، شهرها و استان‌های همجوار، در راستای تصمیمات بهینه مدیریت بحران اقدام نماید.

کدخبر: 17233


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise