چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 14:24

مجرمان سايبری درکمين بازنشستگان

رئيس پليس فتا استان از بازنشستگان خواست مراقب مجرمان سايبری باشند که مورد کلاهبرداری قرار نگيرند.

البرز. امید بانوان؛ سرهنگ «رسول جليليان» اظهار کرد: مجرمان سايبری از اقشار مختلف برای تحقق اهداف مجرمانه خود سوءاستفاده می‌کنند که يکی از اين موارد فريب بازنشستگان با ترفند ثبت‌نام وام بازنشستگی است.

وی اضافه کرد: کاربران بدون آگاهی مبلغ ناچيز درخواست شده را از طريق لينک ارسال شده پرداخت می‌کنند درحالی که يک بدافزار است و مجرمان سايبری با اين شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضيان را به سرقت و اقدام به برداشت غيرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.

اين مقام انتظامی گفت: کلاهبرداران سايبری با ارسال پيامک‌های جعلی تحت عناوين مختلف، سعی در تشويق افراد به کليک نمودن روی لينک ارسالی کرده و سپس هدايت به درگاه بانکی جعلی می‌کنند.

سرهنگ جليليان اضافه کرد: کلاهبرداران سايبری با مهندسی اجتماعی و نياز روز جامعه اقدام به تبليغات مختلف مانند پرداخت وام کم‌بهره، سهام عدالت و از اين قبيل کرده و از کاربران کلاهبرداری می کنند.

رئيس پليس فتا البرز خاطرنشان کرد: کاربران بدون آگاهی وارد لينک‌های آلوده شده درحالی‌که يک بدافزار است و مجرمان سايبری با اين شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضيان را به سرقت و اقدام به برداشت غيرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.

وی تأکيد کرد: کاربران در صورت اطلاع از اين‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طريق تماس با شماره تلفن 096380 به مرکز فوريت‌های سايبری پليس فتا اعلام کنند.

 

کدخبر: 17241


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise