چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 14:46

وکیل پایه یک دادگستری:

با اصلاح قانون مهریه ۳۵ هزار زندانی آزاد می‌شوند

وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به اینکه اجرای طرح اصلاح قانون مهریه چهار سال است که در نوبت رسیدگی مجلس قرار دارد، گفت: با اجرایی شدن این طرح ۳۵ هزار زندانی مهریه آزاد می‌شوند.

 اتوپیا. امید بانوان؛ «سید مجید هادی‌زاده» با توجه به اینکه قوانین مربوط به مطالبه مهریه  قدیمی هستند، اظهار کرد: چهار سال است که طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی و مهریه در نوبت بررسی مجلس شورای اسلامی قرار دارد، هیئت رئیسه قول داده بود که این طرح بعد از انتخابات مورد بررسی قرار گیرد که این اتفاق هنوز رخ نداده است.

 وی ادامه داد: در این طرح به منظور جلوگیری از ثبت مهریه‌های سنگین، برای مهریه‌های بالای ۱۴ سکه «حق ثبت» در نظر گرفته‌ شده است.

 وی توضیح داد: بر این اساس مهریه تا سقف ۱۴ سکه شامل پرداخت «حق ثبت» نمی‌شود اما مهریه‌های بین ۱۴ تا ۱۰۰ سکه چهار دهم درصد قیمت سکه‌ها، مهریه‌های بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ سکه دو درصد قیمت سکه‌ها و مهریه‌های ۲۰۰ سکه به بالا ۱۵ درصد قیمت سکه‌ها مشمول پرداخت حق ثبت می‌شود.

 وی توضیح داد: با تصویب این طرح مردها دیگر به دلیل مهریه حبس نمی‌شوند و زنان هم برای به اجرا گذاشتن مهریه خود دیگر مجبور به طی کردن مراحل دادرسی نیستند.

 هادی‌زاده گفت: این طرح می‌تواند ۳۵ هزار زندانی مهریه را نجات دهد بنابراین انتظار می‌رود هیئت رئیسه مجلس آن را در دستور کار قرار دهد.

کدخبر: 17242


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise