جمعه، 31 فروردین 1403 - 15:39

مدیرکل بهزیستی البرز مطرح کرد؛

افزایش شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور در البرز

مدیرکل بهزیستی استان البرز از افزایش شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور از ۶۰۰ نفر به یک هزار و ۹۵۲ نفر خبر داد .

البرز. امید بانوان؛ «وجیهه محمدی فلاح» روز پنجشنبه بیان کرد: شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور در البرز ۳۲۰ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته است که بر این اساس به هر نفر ۲۱میلیون ریال پرداخت می‌شود.

 وی همچنین از افزایش تعداد مستمری بگیران تحت پوشش بهزیستی از ۱۹ هزار نفر به ۲۵ هزار نفر خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار تمامی افراد پشت نوبت وارد چرخه مستمری شدند.

 محمدی فلاح اضافه کرد: مستمری سال ۱۴۰۳ به نسبت سال گذشته ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت و این افزایش با مستمری فروردین ماه پرداخت می‌شود.

 مدیرکل بهزیستی استان البرز یاد آورشد: اعتبارات خرید تجهیزات توانخشی شامل انواع ویلچر، سمعک، واکر، توالت فرنگی، عصا و ساعت نابینایان به مبلغ  ۱۰۰میلیارد ریال افزایش یافت که نسبت به سال قبل از آن ۱۰۰ درصد رشد داشته  که از دیگر اقدامات بهزیستی در حوزه معلولین به شمار می‌رود .

 محمدی فلاح اظهار کرد: برای اولین بار تأمین ویلچرهای کربنی که به ویلچرهای فوق سبک معروف می‌باشند از شرکت‌های دانش‌بنیان برای افراد با معلولیت جسمی-حرکتی و ضایعه نخاعی توانمند مانند قهرمانان ورزشی، دانش‌آموزان و دانشجویان و معلولان فعال در جامعه، تهیه شده است.

  مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: تعداد این ویلچرها ۲۰ عدد بوده که با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال تهیه شده است.

کدخبر: 17262


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise