یکشنبه، 02 اردیبهشت 1403 - 10:35

سرانه فضای سبز شهر کرج اعلام شد

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: سرانه فضای سبز شهر کرج بر اساس شاخص شورای عالی شهرسازی و معماری ۳، طرح جامع 6/5 و قانون هوای پاک 2/13 متر مربع برآورد شده است.

کرج. امید بانوان؛ «جواد چپردار» بیان کرد: انتشار آمار علمی، قانونی و مستند سرانه‌های شهری یکی از مهم‌ترین چالش‌های مدیریت شهری است. از این رو در فرایند بررسی طرح تفصیلی این کمیسیون  طی مکاتبه‌ای به شهردار، معاونت شهرسازی و رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری درخواست سرانه فضای سبز شهرداری را نموده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: در این خصوص شهرداری طی مکاتبه شماره 10047/5/67 مورخ 1403/1/29 در پاسخ به درخواست ریاست کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر و بر اساس نقشه وضع موجود شهر کرج، برداشت سال ۱۴۰۰ مشاورین طرح تفصیلی و آمار و اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری آمار واقعی سرانه‌های فضای سبز در ۳ شاخص شهر سازی و معماری، طرح جامع و قانون هوای پاک را اعلام نمود.

چپردار بیان کرد: بر این اساس و از آنجا که در مصوبات شورای عالی شهر سازی و معماری، مساحت پارک‌های عمومی ملاک عمل جهت تعیین سرانه می باشد؛ لذا بر اساس مصوبات شورای عالی و جمعیت 000/480/1 در سال ۱۴۰۰ این سرانه معادل ۳ متر مربع، بر اساس شاخص های طرح جامع 6/5متر مربع و قانون هوای پاک 2/13متر مربع  برآورد می‌گردد.

وی یادآور شد: معاونت شهرسازی  تعهد نموده تا در فرایند بررسی، تصویب و اجرای طرح تفصیلی جدید ۵ متر مربع به میزان این سرانه‌ها بیافزاید؛ بر اساس این تعهد سرانه فضای سبز در طرح تفصیلی جدید و برابر قانون هوای پاک از2/13 به 2/18 متر مربع توسعه خواهد یافت. ضمن آنکه مبنای سرانه بر اساس مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری از ۳ به ۸ متر مربع افزایش خواهد یافت.

چپردار خاطرنشان کرد:  این دوره از شورای اسلامی شهر نهایت اهتمام و جدیت در حفظ و گسترش فضای سبز را اولویت برنامه‌های خود داشته است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد:  الزام در ارائه و شرط تصویب پیوست‌های زیست محیطی قبل از انعقاد هر نوع تغییرات کاربر، لوایح، مناقصات، انعقاد قرارداد پروژه‌های عمرانی، شهرسازی و صدور آرای کمیسیون ماده ۷ در جهت حفظ و توسعه فضای سبز را از اهم این اولویت‌ها دانست.

وی گفت: البته پاسخ به الزام پیوست‌های زیست محیطی و حفظ و توسعه اشجار و فضای سبز از سوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری  با ارائه ضرورت‌های فنی، عمرانی، ترافیکی، شهرسازی و مالی در انجام پروژه‌ها جداست و هر کمیسیون، معاونت و یا سازمان می‌بایست پاسخگوی اولویت مطالبات مردم و سؤالات نخبگان دلسوز خبری  در اجرای پروژه‌ها باشد.


کدخبر: 17290


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise