یکشنبه، 02 اردیبهشت 1403 - 13:26

برنامه‌های هفته کار و کارگر در البرز تشریح شد/ اجرای پرشورتر برنامه‌های هفته کارگر در البرز

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز به اعلام برنامه‌های هفته کار و کارگر با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی» پرداخت.

البرز. امید بانوان؛ «عبدالله دارایی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز ضمن اعلام برنامه‌های هفته کار و کارگر گفت: امسال تعدادی از کارگران و کارکنان مجموعه‌های تولیدی و صنعتی به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رفت و امیدواریم بتوانیم تعداد نفرات بیشتری از کارگران که در سال‌های گذشته متقاضی دیدار با معظم له هستند را در این برنامه شرکت دهیم. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه گفت: امسال برنامه‌های مختلفی با همکاری شرکای اجتماعی و شوراهای اسلامی کار و کانون بازنشستگان و مدیران کل عضو شورای هماهنگی استان با شعار مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی اجرا خواهد شد که نخست روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه برنامه غبارروبی و عطرافشانی از مزار شهدای جامعه کار و تولید و دیدار با خانواده ایشان و بازدید از دو شرکت تولیدی در شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد با حضور معاون وزیر را خواهیم داشت.

عبدالله دارایی افزود: تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره ) و حضور کارگران در بهشت زهرا (س) و افتتاح پایگاه بسیج از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود. برپایی میز خدمت در تمامی مصلی‌های نماز عبادی سیاسی جمعه توسط مدیران ادارات و همچنین کاریابی‌ها و مراکز مشاوره شغلی و کار آفرینی استان نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به برنامه برپایی شیفت ایثار در کارخانه‌ها در جهت مصارف عام‌المنفعه یا کارهای جهادی که به صورت خودجوش از سوی کارگران اجرا می‌شود، گفت: در این هفته همایش جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه در یکی از واحدهای تولیدی کرج و آئین تجلیل از کارفرمایان سلامت‌محور و خانه‌های بهداشت نمونه استان نیز با حضور مقامات کشوی و استانی برگزار می‌شود. همچنین در حال برنامه‌ریزی برای دیدار و ملاقات صمیمی کارگران با نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و سایر امامان جمعه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای انعکاس مستقیم مطالبات و درخواست‌های کارگران هستیم.

دارایی گفت: یکی از موضوعاتی که چند سالی است پیگیری می‌شود، برنامه راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان مدارس و آشنایی آنان با محیط‌های صنعتی و تولیدی است که امسال این برنامه با مشارکت 16 شرکت فعال استانی برگزار خواهد شد و کارفرمایان برتر استانی در 16 مدرسه با عنوان سفیران تولید با دانش‌آموزان صحبت و دیدار خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: برپایی اردو جهادی با عنوان محرومیت‌زدایی و کمک به جامعه کارگران، مسابقات فرهنگی ورزشی و تجلیل از کارگران جوان دارای سه فرزند نیز از دیگر اقدامات این اداره کل در هفته کار و کاگر خواهد بود. همچنین برگزاری مسابقه کتابخوانی در شرکت‌ها و جلسات پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان روابط کار به منظور تبیین قوانین کار و کارگری در محیط‌های تولیدی و صنعتی و کار نیز پیش‌بینی و اجرا خواهد شد.

به گفته «عبدالله دارایی» یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته امسال برگزاری یادواره شهدای کارگری است که در محیط‌های کار و تولید برگزار و در قالب کمک‌های مؤمنانه نیز500 بسته حمایتی توسط بسیج تدارک و به جامعه هدف اهدا خواهد شد.

 اجرای طرح پایش سلامت و غربالگری بیماری‌های خاص و شایع خانواده کارگران با همکاری خانه کارگر و تأمین اجتماعی با حضور در کارخانجات، آموزش همگانی ایمنی و بهداشت با همکاری معاونت روابط کار، افتتاح چنین پروژه تولیدی و صنعتی در شهرستان‌های استان و همچنین سفر معاونین وزیر به استان برای دیدار با کارگران شرکت‌های مختلف تولیدی و صنعتی و ده‌ها برنامه دیگر از دیگر اقدامات این هفته می‌باشد.


 

کدخبر: 17298


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise