یکشنبه، 02 اردیبهشت 1403 - 14:13

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:

تمام ارکان آموزش و پرورش البرز مأمور به ایفای نقش در حوزه عفاف و حجاب هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز موضوع عفاف و حجاب را یکی از موضوعات بسیار مهم عنوان کرد و گفت: تمامی ارکان آموزش و پرورش استان از صف تا ستاد مأمور هستند در این زمینه که دغدغه مقام معظم رهبری نیز است ، کار شایسته و فاخر انجام دهند.

البرز. امید بانوان؛ اولین نشست کمیته عفاف و حجاب اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز رئیس ستاد، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل دبیر ستاد و سایر اعضاء ستاد عفاف و حجاب اداره کل آموزش و پرورش استان البرز روز شنبه اول اردیبهشت برگزار شد.

«علی حجرگشت» مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان برخی اقدامات در حوزه آموزش و پرورش گفت: تمامی فعالیت‌ها در آموزش و پرورش استان باید پیوست عفاف و حجاب را همراه با خود داشته باشد.

رئیس ستاد عفاف و حجاب اداره کل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: برگزاری جلسات مشاوره با محوریت عفاف و حجاب توسط اداره انجمن اولیا و مربیان، کارهای تبلیغی و ترویجی در مدارس و نواحی، برگزاری جلسات مدیران با محوریت عفاف و حجاب و همچنین برگزاری بیش از ۳۰۰ کرسی آزاد اندیشی برای پاسخگویی به شبهات و گره‌های ذهنی دانش‌آموزان در موضوع عفاف و حجاب از جمله اقداماتی است که صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ضمن اشاره به آئین‌نامه اجرایی مدارس گفت: قانون ظرفیت‌های زیادی را برای نقش آفرینی در موضوع عفاف و حجاب پیشبینی کرده است و تمامی مدیران مدارس استان مطابق آئین‌نامه اجرایی مدیران مدارس در این زمینه وظیفه و مسئولیت دارند.

حجرگشت در ادامه با اشاره به سالن‌های ورزشی آموزش و پرورش استان گفت: در این زمینه هم باید تمامی قوانین رعایت شود و هیچ فردی حق هنجارشکنی در اماکن ورزشی متعلق به آموزش و پرورش را ندارد.

وی همچنین گفت: در مسئله امتحانات نهایی نیز یکی از موضوعات مورد اشاره رعایت قانون جمهوری اسلامی ایران یعنی عفاف و حجاب است و قوانین باید در حوزه‌های امتحانات نهایی رعایت گردد.

رئیس ستاد عفاف و حجاب اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در پایان گفت: وضعیت مدارس استان در زمینه عفاف و حجاب مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان مسئله رعایت عفاف و حجاب خواهد بود.

کدخبر: 17301


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise