سه‌شنبه، 04 اردیبهشت 1403 - 21:00

استاندار البرز:

لزوم توجه ویژه به مسکن، معیشت و اشتغال ایثارگران

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: فلسفه وجودی بنیاد شهید و امور ایثارگران، خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هستند و باید به این عزیزان نگاه ویژه و خدمات قابل قبولی ارائه شود.

البرز. امید بانوان؛ «مجتبی عبداللهی» در نشست تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان که روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه ایثارگران سرمایه‌های اجتماعی و قشر ویژه جامعه هستند، افزود: ایثارگران بهترین دارایی خود را فدای ارزش‌های نظام اسلامی و امنیت ما کردند و از دارایی خود گذشتند؛ لذا باید جهادی و صادقانه به آنان خدمت کرد.

وی در ادامه تصریح کرد:  بنیاد طی سال‌های متمادی با تغییرات مدیران فراز و نشیب های بسیاری داشته و این بر روند خدمت‌رسانی به ایثارگران تأثیر داشته است، من معتقد هستم با ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد می‌توانیم مشکلات ایثارگران را حل کنیم.

عبداللهی افزود: بنیاد جایی بسیار خاص و ویژه است که کار کردن در آن اجر معنوی بالایی دارد، فردی که مدیریت این دستگاه را برعهده می‌گیرد باید صبور باشد و جهادی به ایثارگران خدمت کند.

استاندر البرز در ادامه با تشکر از «سلیمان رستمیان» در راستای خدمت جهادی و صادقانه در استان، انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز را تبریک گفت و تصریح کرد: «امیرحسین دانش‌کهن» از کارکنان بنیاد و متعلق به استان هستند که در گذشته هم اقدامات شایسته‌ای به‌ویژه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام داده است، مجموعه استان کمک خواهیم کرد تا مشکلات به فضل خدا حل شود.

رئیس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز در بخش دیگر با تأکید بر اینکه در بحث مسکن، معیشت، اشتغال و سایر حوزه‌های خدمت‌رسانی به ایثارگران باید تلاش شود، گفت: امروز درصد بالایی از جامعه ایثارگری با مشکل مسکن مواجه هستند و بنیاد باید برای آن چاره‌اندیشی کند.

وی افزود: فلسفه وجودی بنیاد خانواده های معظم شهدا و ایثارگران هستند و باید به این عزیزان نگاه ویژه و خدمات قابل قبولی ارائه شود.

«محمود پاکدل» معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران، خدمت در بنیاد را ارزشمند توصیف کرد و گفت: کار در بنیاد سخت، ارزشمند و توفیق الهی است که خداوند به ما عطا کرده است و باید قدردان این موهبت باشیم.

وی در ادامه با اشاره به رشد بودجه بنیاد در سال‌های اخیر، تصریح کرد: امروز نیاز جامعه ایثارگری 250 همت است که در دولت سیزدهم و با پیگیری‌های دکتر قاضی‌زاده هاشمی معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران این عدد از ۳۰ همت به 90 همت رسیده که متأسفانه جوابگوی نیاز جامعه ایثارگری نیست، در این افزایشها سعی شده به حداقل بگیرها توجه بیشتری شود. در سال جاری مستمری  والدین معظم شهدا و حق پرستاری رشد خوبی داشته است.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در بحث درمان که مهمترین مشکل ما در کشور است سرانه هر ایثارگر از 175هزارتومان به بالای 800 هزارتومان افزایش پیدا کرده و در کل در حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران در سال جاری پیشبینی شده است، اما هنوز با قوانین فاصله دارد.

پاکدل در بخش دیگر گفت: قانون در برخی موارد دستگاه‌های اجرایی را موظف به ارائه برخی خدمات مانند مسکن کرده، اما ایثارگران اجرای آن را از بنیاد توقع دارند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت ، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به وضعیت مسکن ایثارگران گفت: 60درصد ایثارگران تا کنون نتوانسته‌اند از خدمات قانونی مسکن استفاده کنند و این یکی از موضوعات مهمی است که پیگیر آن هستیم و برای آن برنامه عملیاتی تدوین و نوشته شده است تا ان‌شاءالله بتوانیم در قانون جهش تولیدمسکن لحاظ کنیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه برخی قوانین در حوزه ایثارگران نیاز به تغییر دارد، گفت: در این خصوص هم دولت و هم مجلس به جمع‌‌بندی رسیده‌اند که برخی قوانین نیاز به تغییر دارد، ما هم در بنیاد با تشکیل کمیته‌ای درصدد جمع‌بندی و ارائه نظرات برای تغییرات قانون به مجلس هستیم، لذا استانداران با توجه به شناخت و تسلط خود و همکاری که با بنیاد دارند نظرات خود را در این خصوص منتقل کنند.

پاکدل همچنین با تشکر از اهتمام دکتر عبداللهی نسبت به ایثارگران استان البرز گفت: هرکجا استاندان با بنیاد همراه بودند ما موفق بودیم، البرز هم از استان‌های خوب کشور است.

وی در خاتمه افزود: آقای دانش‌کهن از مدیران توانمند استان هستند که از قدیم فعالیت داشتند و تجربه کار در ستاد مرکز و استان را دارند، ان‌شاءالله با همکاری و حمایت شما و دیگر مسئولین بتواند گامی موثر برای ایثارگران  بردارد.

گفتنی است معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در حکمی «امیر حسین دانش‌کهن» را به سمت سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز منصوب کرد.


کدخبر: 17360


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise