یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403 - 11:00

نماینده ولی فقیه در البرز

مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود

در آستانه دوازدهم اردیبهشت‌ماه روز جهانی کار و کارگر، جمعی از کارگران و نمایندگان تشکل‌های کارگری و مدیران جامعه کار و کارگر استان بعدازظهر روز شنبه -هشتم اردیبهشت‌ماه-با حضور در حسینیه امام خمینی (رحمه‌الله علیه) دفتر نماینده ولی‌فقیه در البرز و امام‌جمعه کرج با حضرت آیت‌الله حسینی همدانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

البرز. امید بانوان؛ آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه ضمن تبریک این ایام که به نام کارگر معروف شده است، بیان کرد: تکریم کارگر تکریم خداست زیرا خدای تعالی اولین کارگر عالم هستی است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ۱۴۰۰ سال پیش دین اسلام جایگاه و اهمیت ویژه‌ای را برای کارگران قائل شده است و هنوز به خوبی به آنها پرداخته نشده است، گفت: در فرهنگ دینی ما که برآمده از قرآن و عترت است، آیات و مجموعه روایات فراوانی در رابطه با بحث کار، کارگر و کارفرما آمده است که این نشان از اهمیت حفظ عزت و کرامت کارگران در دین اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدارهای متمادی با کارگران آن بیانات را بسیار کامل، جامع، دقیق و تبینی خواند و همچنین با اشاره به شعار سال تأکید کرد: امور مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود.

امام جمعه کرج در ادامه به ذکر بعضی از موانع رشد تولید در کشور که نتیجۀ آن تورم و نبود امنیت شغلی برای کارگران هست اشاره کرد از جمله به قوانین دست و پاگیر اداری، عدم توزیع عادلانه، وارادت بی‌رویه و ...

وی در پایان ضمن قدردانی از مجموعه کارگری استان از هم‌افزایی و همگرایی این بخش تشکر کرد و افزود: مطالبات عزیزان در جلسات مختلف با مسئولین کشوری و استانی انتقال داده می‌شود و پیگیری خواهد شد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه «عبدالله دارایی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز و تعدادی از کارگران و نمایندگان تشکل‌های کارگری و مدیران جامعه کار و کارگر استان به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند.


کدخبر: 17434


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise