یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403 - 11:19

مدیر کل روابط عمومی سازمان تات:

نمایشگاه بین‌المللی اكسپو فرصتی برای گسترش تعاملات ایران و كشورهای آفریقایی

امید بانوان؛ مدیرکل روابط عمومی سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی از اقدام این سازمان به معرفی ۲۶ شرکت دانش‌بنیان در ششمین نمایشگاه بین‌المللی اکسپوی ایران و آفریقا خبر داد.

اقتصاد. امید بانوان؛ «یدالله دالوند» بیان کرد: روز هشتم اردیبهشت ششمین نمایشگاه بین‌المللی اکسپوی ایران و آفریقا در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد و همانند گذشته سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی به‌عنوان پیشران حوزه دانش‌بنیان کردن کشاورزی در این نمایشگاه حضور پیدا کرد.

وی افزود: امسال در غرفه سازمان تات که در سالن ۱۰ نمایشگاه بین‌المللی برپا است، ۲۶ شرکت دانش‌بنیان و هسته فناور از پارک ملی علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور حضور پیدا کردند که این به نوبه خود یک فرصت و اتفاق خوبی است که وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن، سازمان تات برای شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی مهیا کرده‌اند‌.

دالوند ادامه داد: علاوه بر این شرکت‌های دانش‌بنیان ۱۲ موسسه از موسسات تحقیقات ملی سازمان تات در این نمایشگاه شرکت داشته و آخرین دستاوردهای تحقیقاتی و تجاری خود را عرضه می‌کنند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استفاده از ظرفیت این رویداد برای تجاری سازی محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان و صدور دانش به شرکت‌های آفریقایی حاضر در نمایشگاه را حائز اهمیت قلمداد کرد و گفت: تلاش ما این است که باعث نفوذ و فروش دانش و فناوری کشور به کشورهای همسایه و سایر کشورهای بهره‌بردار باشیم.

وی با اشاره به این که اطلاعات تکمیلی حضور شرکت کنندگان و توافقات تجاری سازمان و مجموعه‌های دانش‌بنیان با کشورهای آفریقایی متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد گفت: نگاه دولت سیزدهم بر گسترش تعاملات با کشورهای همسایه از جمله کشورهای آفریقایی است و این نمایشگاه شاید بر مبنای این نگاه برپا شده باشد و امیدواریم این نمایشگاه منتج به ظهور، بروز و حضور دستاوردهای تحقیقاتی کشور در حوزه کشاورزی در کشورهای آفریقایی باشد.

کدخبر: 17437

عکاس: شکوفه سیاوشی


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise