یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403 - 16:15

بازدید آموزگاران از موزه‌ها در «روز معلم» رایگان است

همزمان با روز معلم. 12 اردیبهشت. بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای آموزگاران، معلمان و اساتید دانشگاه رایگان است.

فرهنگ و هنر. امید بانوان‌؛ در آستانه روز معلم وزارت میراث فرهنگی اعلام کرده است، «بازدید از اماکن فرهنگی‌تاریخی و موزه‌ها در این روز برای آموزگاران، معلمان و استادان دانشگاه، رایگان است».

روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلمان، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌ تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.

 در کشور ۸۲۹ موزه فعال است، که ۲۶۲ موزه وابسته به وزارت میراث فرهنگی، ۳۲۳ موزه غیروابسته مربوط به سایر دستگاه‌ها، ۲۰۹ موزه خصوصی و ۳۷ موزه مشارکتی در کشور است؛ از ابتدای دولت سیزدهم ۵۳ موزه به مجموعه موزه‌های کشور افزوده شده است که ۱۰ موزه وابسته به وزارت میراث فرهنگی، ۲۶ موزه خصوصی و ۱۷ موزه غیروابسته مربوط به سایر دستگاه‌ها است.

 ساعت کاری اماکن فرهنگی‌ تاریخی در ۶ ماهه نخست سال در طول ایام هفته از ۹ تا ۱۸ است و در روزهای پنجشنبه و جمعه، تا ساعت ۲۰ افزایش می‌یابد.

 علاقه‌مندان به بازدید از هر موزه، پایگاه میراثی یا محوطه تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن در «رایانه سپهر» (فضای مجازی)، از ساعات دقیق فعالیت آن اطلاع حاصل کنند.

کدخبر: 17451


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise