طی یکسال گذشته؛
بیش از ۴۶ هزار تماس با مرکز فوریتهای اجتماعی بهزیستی البرز برقرار شد
مدیر کل بهزیستی استان البرز گفت که طی یکسال گذشته ۴۶ هزار و ۴۴۰ تماس تلفنی با مرکز اورژانس اجتماعی این استان برقرار شده است.
البرز. امید بانوان؛ «وجیهه محمدی فلاح» روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ضمن اعلام این خبر اظهار
داشت: از این تعداد ۲۱ درصد تماسها مرتبط با خدمات اورژانس اجتماعی بوده و حدود ۷۹ درصد موارد شهروندان جهت پیگیری
مسایل غیر مرتبط ازجمله درخواست راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی، مسائل بهداشتی،
خدمات مشاورهای تماس گرفته شده است.
وی ادامه داد: بیشترین فراوانی در تماسهای مرتبط، به ترتیب مربوط به اختلافات حاد خانوادگی، کودک آزاری، همسرآزاری، افکار خودکشی، سالمند آزاری، اقدام به خودکشی و فرار از منزل بوده است.
محمدی فلاح گفت: بهزیستی البرز با دارا بودن تعداد ۶ مرکز اورژانس اجتماعی در محمد شهرکرج، کمالشهر کرج، مرکز کرج، شهرستان فردیس، شهرستان نظرآباد و شهرستان ساوجبلاغ به افراد در معرض آسیب، آسیب دیده اجتماعی و به افرادی که به هر دلیلی در شرایط بحرانی به سر میبرند خدمات تخصصی ارائه میکند.
مدیرکل بهزیستی البرز بیان کرد: فعالیتهای سازمان بهزیستی بهویژه در زمینه آسیبهای اجتماعی مردم محور است که مردم میتوانند بهوسیله شماره تلفن ۱۲۳ یا مراجعه حضوری به پایگاههای اورژانس اجتماعی در شهرستانها از خدمات اورژانس اجتماعی بهرهمند شوند.
وی افزود: وظیفه ذاتی مراکز ۱۲۳ ( مرکز فوریت های اجتماعی) در ارائه انواع خدمات روانشناسی، مددکاری، درمانی، حقوقی به جامعه هدف است.
محمدی فلاح بیان کرد: نحوه پذیرش مددجویان به ۲ صورت خود معرف و ارجاعی میباشد و ارجاعات نیز به ۲ شیوه درون سازمانی (توسط خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و سایر مراکز وابسته به سازمان بهزیستی در حوزههای گوناگون) و برونسازمانی (از طریق مراجع قضایی، مراجع انتظامی و سایر سازمانها و نهادها) صورت می گیرد و جامعه هدف پس از پذیرش از خدمات تخصصی مورد نیاز بهرهمند خواهند شد.
کدخبر: 17486