پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 12:20

با حضور معاون رئیس جمهور؛

دانشکده علوم خانواده در دانشگاه تهران افتتاح شد

دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با حضور «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور و «سیدمحمد مقیمی» رئیس دانشگاه تهران افتتاح شد.

علم و فناوری. امید بانوان؛ معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، «انسیه خزعلی» در این مراسم ضمن عرض تبریک به مناسبت روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری اظهار داشت: شهید مطهری معلمی را به معنای کامل به ما شناساند و ما مدیون اندیشه و سبک آموزشی و پرورشی‌شان هستیم.

معاون رئیس جمهور همچنین ضمن ابراز خوشحالی از افتتاح دانشکده علوم خانواده در دانشگاه تهران در روز معلم، ابراز امیدواری کرد، این اقدام از لحاظ علمی، فنی و تکنولوژی در حدی باشد که بتواند به عنوان الگو به جهان ارائه شود.

وی افزود: حرکت غرب در سه حیطه نفی جنسیت، خانواده‌های تک والدی و به رسمیت شناختن خانواده‌های انحرافی و همجنس به خانواده صدمه می‌زند و ما وظیفه داریم مبانی و زیرساخت‌های لازم را برای شناساندن خانواده فطری که اساس هویت و تربیت انسان‌ها را شکل می‌دهد، با شیوه‌های علمی تبیین کنیم و بتوانیم آنچه را که در فرهنگ و مکتب‌مان موجب حفظ هویت و اصالت خانواده می‌شود داریم معرفی کنیم.

خزعلی ادامه داد: امیدواریم دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر مرکزیت و محوریت داشته باشد و از ظرفیت علمی سایر دانشگاه‌ها، مراکز علمی، اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌ها برای پژوهش، پشتیبانی و تعمیق مطالعات خانواده بهره ببرد.


«سیدمحمد مقیمی» رئیس دانشگاه تهران در ادامه از معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خواست که به عنوان استاد وابسته و عضو هیئت جذب در دانشکده همکاری کنند، اما خزعلی این امر را قبول نکرد و عنوان کرد که مسئولیتی که نتوانم برای آن وقت لازم را داشته باشم، نمی‌پذیرم.

محمد مقیمی، همچنین «جمیله علم الهدی» عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و همسر رئیس‌جمهور را به عنوان عضو دیگر هیئت اجرایی جذب هیئت علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی کرد.

در ادامه رئیس دانشگاه تهران «فاطمه یزدیان» دانشیار دانشکدگان علوم و فناوری‌های میان رشته‌ای را به ریاست این دانشکده منصوب کرد.

کدخبر: 17489


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise