دوشنبه، 24 اردیبهشت 1403 - 12:15

مدیرکل بهزیستی استان

اجرای طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی بهزیستی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: به منظور ارتقاء سطح کیفیت و سلامت زندگی مردم و همچنین افزایش آگاهی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، طرح‌های آموزشی توسط کارشناسان و روان‌شناسان و مدرسین متخصص بهزیستی در گروه‌های مختلف در حال اجرا می‌باشد.

البرز. امید بانوان؛ «وجیهه محمدی فلاح» در ادامه گفت: در سال گذشته طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی با موضوعات آموزش پیش از ازدواج، آموزش زندگی خانواده، طرح کنترل و کاهش طلاق و طرح مراقبت و بهبود خانواده در ۵ سال اول زندگی در ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و محلات، توسط مراکز و موسسات تحت نظارت بهزیستی برای تعداد ۸ هزار نفر برگزار گردید.

 وی با اشاره به اینکه تعداد یک هزار و ۱۷۰ نفر از متقاضیان طلاق مورد غربالگری قرار گرفتند، افزود: هر زوج پس از غربالگری و ارزیابی روانی- اجتماعی از حداقل سه جلسه مشاوره بهره‌مند شده است به طوری که در سال گذشته تعداد ۴ هزار و ۵۱۹ جلسه مشاوره در راستای ایجاد صلح و سازش بین زوجین متقاضی طلاق انجام پذیرفته و حدود ۳۸ درصد بین زوجین سازش صورت گرفته است. 

مدیرکل بهزیستی در خصوص اجرای طرح مانا که با هدف آموزش مشارکت اجتماعی به نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال در راستای ارتقاء سطح مسئولیت پذیری اجتماعی و سلامت روانی و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود، بیان کرد: تعداد ۶۱۱ نفر از مخاطبین افراد محلی، زندانیان، کانون اصلاح و تربیت، محصلین مدارس و بخشی از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تحت آموزش قرار گرفتند.

کدخبر: 17581


یا حسین
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise