دوشنبه، 29 اردیبهشت 1404 - 19:57

زنان، مخاطب اصلی صدای مشاور بهزیستی

۷۹ درصد تماس‌های دریافتی صدای مشاور ۱۴۸۰ در سال گذشته از سوی زنان بوده است؛ موضوعاتی چون اضطراب و افسردگی، بیشترین دلایل تماس با این سامانه را تشکیل می‌دهند.

جامعه. امید بانوان؛ ابراهیم غفاری، سرپرست دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور، گفت: سال گذشته یک میلیون و ۷۵۰ هزار مورد تماس با صدای مشاور بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ داشتیم که شایع‌ترین علت تماس‌ها در حوزه اختلالات روان مربوط به اضطراب و افسردگی است.

غفاری همچنین اعلام کرد: از یک میلیون و ۷۵۰ هزار مورد تماس، ۷۹ درصد تماس گیرندگان را زنان و ۲۱ درصد تماس گیرندگان را مردان تشکیل داده‌اند؛ شاید به این دلیل که زنان فرصت بیشتری در خانه دارند یا اینکه احساس مسئولیت بیشتری نسبت به مسائل خانواده دارند.

وی در ادامه دیگر دلایل تماس با صدای مشاور ۱۴۸۰را ، مشکلات بین والدین و فرزندان به‌ویژه نوجوانان، مشکلات بین همسران و خانواده همسر به خصوص در مورد مباحثی مثل خیانت عنوان کرد و گفت: اگر تماس گیرندگان با صدای مشاور بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ نیاز به مشاوره بیشتر داشته باشند، برای مشاوره حضوری و گاه مشاوره های طولانی و مداخلات تخصصی دعوت می‌شوند.

سرپرست دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: بیشترین گروه سنی که با صدای مشاور بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ تماس می‌گیرند در رده سنی ۲۰ تا ۴۵ سال قرار دارند.

غفاری همچنین اعلام  کرد: از یک میلیون و ۷۵۰ هزار مورد تماس با صدای مشاور بهزیستی در سال گذشته، ۶۵۰ هزار مورد از این تماس‌ها ناموفق بوده، چون خط آزاد نبوده و مردم پشت خط مانده‌اند.

وی از مردم خواست تا در ساعات غیرپیک یعنی ساعات ۱۴ تا ۱۷ بعدازظهر یا شب‌ها تماس بگیرند و گفت: پیک تماس‌ها در ساعات ۹ تا ۱۲ صبح است و از سوی دیگر صدای مشاور ۱۴۸۰ از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب پاسخگو است.

کدخبر: 20148


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise