پنجشنبه، 25 دی 1399 - 13:03

آرایی خبر داد؛

رفع تصرف 5000 متر اراضی ملی منطقه سه شهرداری کرج

در جهت احقاق حقوق شهروندان 5000 متر مربع از اراضی واقع در حریم منطقه سه شهرداری کرج رفع تصرف شد.

کرج - امید بانوان؛ در راستای صیانت از اراضی دولتی، حدود 5000 متر مربع از اراضی کشاورزی که توسط سودجویان تصرف شده بود، آزادسازی شد.

مدیر منطقه 3 شهردای کرج با اعلام این خبر افزود: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی کرج و طبق هماهنگی و دستور نماینده دادستانی کرج، حدود 5000 متر مربع از اراضی کشاورزی که مورد ساخت و ساز غیرمجاز قرار گرفته بود، در راستای ماده 15 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، آزادسازی شد.

«علی آرایی» هدف از اجرای این مهم را صیانت از حقوق عمومی و مقابله با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز عنوان کرد و با بیان اینکه دست اندازی و تصرف اراضی کشاورزی به منزله از بین بردن نیازهای نسل آینده محسوب می‌شود، گفت: حفظ و حفاظت از اراضی به عنوان وظیفه عمومی تک تک ما به شمار می رود.

وی افزود: درست است که زمین‌های کشاورزی به عنوان ارثیه به برخی می‌رسد، در قالب دارایی و قانون مصداق مالکیت دارد، اما در واقعیت این زمین‌ها متعلق به نسل‌های آینده است و حق تغییر کاربری و از بین بردن زمین های کشاورزی را نداریم.


آرایی با اشاره به اینکه اراضی کشاورزی مساحت ثابت دارند و در مقابل آن رشد سریع شهرها، شهرک‌ها و جمعیت را شاهد هستیم، گفت: این عدم توازن به کوچک شدن بخش کشاورزی منجر می‌شود که این امر حساسیت نسبت به بخش کشاورزی را افزایش می‌دهد تا در قالب قوانین موجود در بخش کشاورزی، در راستای حفاظت از اراضی اقدامات خود را گسترش دهیم

 

انتهای پیام/ .

کدخبر: 4087


یا حسین
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise