آرشیو، 16 مرداد 1396 - 15:52

با حضور بیش از 400 تن از کودکان و مادران ؛

نشست کتاب‌خوان کودک در اشتهارد برگزار شد

جشن بزرگ کتاب‌خوان کودک و نشست کتابخوان با حضور بیش از 400 تن از نونهالان، کودکان، نوجوانان و مادران اشتهاردی در کتابخانه استاد مطهری اشتهارد برگزار شد.

کرج - امید بانوان: به نقل از روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشتهارد، صبح 15 مرداد، جشن بزرگ کتابخوان کودک و نشست تخصصی کتابخوان با حضور بیش از 400 تن از نونهالان، کودکان و نوجوانان و مادران اشتهاردی در کتابخانه استاد مطهری اشتهارد برگزار و کودکان و نوجوانان کتاب‌های خود را معرفی کردند.

کتابدار زینب بیکم عظیمی مسئول برگزاری این نشست با اشاره به استقبال بی‌نظیر مادران و کودکان اشتهاردی از برنامه نشست کتابخوان گفت: حضور نونهالان و کودکان از برنامه معرفی کتاب و نشست کتابخوان خیره کننده بود، به طوری که محیط سالن‌های مطالعه و بخش کودک پاسخگوی حضور مردم نبود و بسیاری از مادران و حتی کودکان در محوطه کتابخانه پذیرایی شدند.

عظیمی در ادامه گفت : این برنامه با مشارکت شهرداری اشتهارد و اداره بهزیستی و تلاش‌های خانم بابایی مدیرعامل موسسه همیاران پویان سلامت تحت نظر بهزیستی و با هدف ارتقا نشاط اجتماعی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار شد. در این برنامه کودکان علاوه بر معرفی کتاب‌های خود اطلاعات خود درباره کتاب خوانده شده را به اشتراک گذاشتند وسپس همگی در مسابقه نقاشی شرکت و تقریبا همه آنها جوایزی دریافت کردند.

مسئول برگزاری نشست کتابخوان کودک در ادامه گفت: در یکی از سالن‌های مطالعه نیز تعداد 150 نفر از مادران پای صحبت‌های خانم علیزاده کارشناس اداره بهزیستی شهرستان نشستند و صحبت‌های درگوشی از جنس سلامت و بهداشت روانی کودکان با مادران کارشناس بهزیستی در فضایی مستقل از کودکان مورد استقابل آنها قرار گرفت و مقرر شد این جلسات به طور مستمر در محیط‌های آموزشی فرهنگی مثل کتابخانه ادامه یابد.

عظیمی افزود: نقاشی روی پرده، داستان‌گویی و جمع‌خوانی کتاب در شلوغی پر ازدحام نونهالان و زیبایی‌های شیطنت‌های آنان برگزار شد و ساعات خوش حضور در کتابخانه آنها را برای حضور دوباره در این فضای با نشاط ترغیب  کرد. رییس اداره بهزیستی شهرستان نیز با حضور در جمع کودکان و نونهالان انگیزه‌های برگزاری برنامه‌های مشابه را در میان کتابداران دو چندان کرد.

وی خاطر نشان کرد: کم بودن فضای سالن‌ها به دلیل حضور بیش از تصور مردم و کودکان در برنامه البته نارضایتی‌هایی هم داشت که ان شاء الله در برنامه بعدی با برنامه‌ریزی‌های بهتر جبران خواهیم کرد و با یاری خدای متعال و پیگیری‌های رییس محترم اداره کتابخانه‌های شهرستان این برنامه تداوم خواهد داشت.

گفتنی است اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشتهارد آمادگی دارد تا با برنامه‌ریزی و هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های مشترک آموزش شهروندی با محوریت کتاب برگزار نماید.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 458


یا حسین
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise