دوشنبه، 16 فروردین 1400 - 18:58

تأمین بخش عمده‌ آب شرب کرج از چاه

مدیر آبفای کرج گفت: متاسفانه سطح منابع آب‌های زیرزمینی موجود به دلیل رشد جمعیت و به تبع آن افزایش مصرف به سرعت در حال کاهش است و اگر قرار باشد سطح منابع آب‌های زیرزمینی به حد مطلوب برسد باید سه سال بارش پی در پی داشته باشیم.

کرج - امیدبانوان؛ «شهرام حافظ » با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای تامین آب مشترکان کرجی در ماه‌های پیش رو اندیشیده شده، اظهار کرد: سال گذشته در کمالشهر سه حلقه چاه، در مهرشهر سه حلقه چاه، در ماهدشت دو حلقه چاه و در محمد شهر هم دو حلقه چاه برای تامین آب مشترکین اضافه شده است.

وی با بیان اینکه تمام این چاه‌ها آماده هستند که در فصل گرم سال بخشی از آب مورد نیاز مشترکان شهرستان را تامین کنند، گفت: علاوه بر این، در روزهای پایانی سال گذشته، بر اساس مجوز وزارت نیرو امکان استحصال حدود ۲۴۰ لیتر در ثانیه از رودخانه کرج نیز فراهم آمده و برحسب نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه بخش عمده‌ای از آب مورد نیاز مشترکین کرجی از منابع زیرزمینی تامین می‌شود، اضافه کرد: با توجه به مهاجرپذیری بالای کرج، از شهروندان درخواست می‌شود در مصرف آب مدیریت داشته باشند و تصور نکنند این منابع نامحدود است.

حافظ تاکید کرد: متاسفانه سطح منابع آب‌های زیرزمینی موجود به دلیل رشد جمعیت و به تبع آن افزایش مصرف به سرعت در حال کاهش است و اگر قرار باشد سطح منابع آب‌های زیرزمینی به حد مطلوب برسد باید سه سال بارش پی در پی داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت مصرف آب در اسفندماه اضافه کرد: طبق روال هر سال در اسفندماه به دلیل حساسیت مردم در انجام خانه تکانی شاهد افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی مصرف آب بودیم ولی از اول فرودین مجددا آرامش به شبکه آبفا بازگشت.

مدیرآبفای کرج گفت: خوشبختانه ۱۲ و ۱۳ فروردین امسال علی رغم پیش بینی‌های صورت گرفته مبنی بر افزایش مصرف آب به واسطه بازگشت مسافران، با هیچ  بحران و تنش آبی مواجه نشدیم و این نشان دهنده مدیریت مصرف شهروندان در این روزها بوده است.

انتهای پیام/

کدخبر: 4586


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise