آرشیو، 21 شهریور 1396 - 10:12

سردار رادان:

شهدای مدافع حریم و حرم به ما آموختند دفاع از حق مرز ندارد

  دومین یادواره ۳۵۱ شهید فرماندهی انتظامی استان البرز عصر دوشنبه در تالار نژادفلاح کرج برگزار شد.

کرج - امید بانوان؛ سردار احمدرضا رادان، رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا، ضمن گرامیداشت دهه ولایت و تشکر از کسانی که با قلم، قدم و قوای خود در برگزاری این یادواره همت گماردند، اظهار داشت: شهدای حریم و حرم، سر به رکاب مولا و مقتدای خود داشتند و ثابت کردند که بعد از قرنها هنوز صدای زنگ قافله حسینی به گوش می‌رسد.

کاروانی که در طول تاریخ ندا سر داد که ای کسانی که سر به راه حسین گذاشتید، کربلا نمی‌میرد تا حسین(ع) زنده است.‌ وی با بیان اینکه شهدای حریم و حرم اثر وجودی عجیبی دارند و در طول ‌تاریخ چراغ راه ما هستند، گفت: شهدا دیروز آنسوی مرز با دشمن بعثی در حال نبرد بودند و‌ امروز این سوی مرزها با ابنای خوارج و‌ معاویه در حال مبارزه هستند.

مگر می‌شود چراغ کربلا هدایتگر راه باشد ولی شهدایی که به سالار شهیدان پیوستند، راه را نشان ندهند؟ سربندهای «یا زهرا» و «یا حسین» به جا مانده روی استخوانهای شهدای تفحص شده حاکی از آن است که چراغ شهدا از کربلا تا کربلاست.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا با اشاره به شبهات ایجاد شده از سوی فتنه‌گران خاطرنشان کرد:  جنس فتنه جنسی است که شک و‌ تردید را به باور مردم تزریق می‌کند. امروز به همه جهان ثابت شده است که الگوی شهدای انقلاب برگرفته از الگوی شهدای کربلا است. بعد از الگوگیری رزمندگان ما از حسین بن علی (ع) حزب الله لبنان نیز رزمندگان و مدافعان حرم را الگو قرار دادند.

وی افزود: اثر وجودی کربلا و ‌اثر وجودی کربلاهای پی در پی بعد از واقعه کربلا بیانگر حقانیت راه شهدا است. کربلا هرگز تمام نمی‌شود برای اینکه همیشه در طول تاریخ یزید و یزیدی‌ها وجود دارند. همانگونه که قافله کربلا ۴۰ منزل رفت تا در برابر ظلم بایستد و این درس را به تاریخ بدهد که دفاع از حق مرز ندارد؛ مدافعان حرم هم این را به ما می‌آموزند که دفاع از دین و مظلوم مرز ندارد. مگر می‌شود استکبار دم از نابودی مسلمانان بزند و مسلمانان ساکت باشند؟! خوش‌خیالی است اگر تصور کنیم با گفتگو و مذاکره با داعش این ابنای خوارج  مشکل حل می‌شود. فتنه بعد فتنه مرزها را یک به یک در می‌نوردد همانگونه که از سوریه و عراق به لیبی و سایر کشورها رسیده است و باید با بصیرت به آن پاسخ دهیم.

سردار رادان با بیان صفات فتنه‌طلبان و‌ دینداران از دیدگاه مولی‌الموحدین امام علی (ع) و مقایسه آن در جامعه کنونی اظهار داشت: عقل حسابگر به دنبال منفعت است ولی عقل تکلیف‌گرا می‌گوید کجا قرار گیرم تا تکلیفم را ادا کنم. دنیا طلبان به جای سرزنش خود بقیه حق‌طلبان را سرزنش می‌کنند. اینها همان منافقینی هستند که در طول انقلاب و در دفاع مقدس هم مدام نیروهای مخلص را سرزنش می‌کردند. عقل تکلیف‌گرا و وجدان‌گرا در برابر ظلم می‌ایستد ولی دنیاطلب غرق در ظواهر دنیا می‌شود.

شایان ذکر است تجلیل از خانواده محترم شهدای نیروی انتظامی، رونمایی از دو جلد کتاب، شعر خوانی، مداحی و اجرای تئاتری با مضمون گرامیداشت مدافعان حرم از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

کدخبر: 510

عکاس: معصومه علی اکبر

خبرنگار: تیلدا حسینی


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise