چهارشنبه، 18 خرداد 1401 - 19:29

محسن برجی، معاون شهردارکرج در بازدید از اداره ‌کل و مرکز ۳ کانون؛

هزینه برای کودکان سرمایه‌گذاری برای آینده است

معاون شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی، شهرداری کرج در گفت و گو با سرپرست کانون و بازدید از اداره‌ کل کانون البرز و مرکز ۳ کرج، بر لزوم شناسایی و اشتراک گذاری ظرفیت‌های هر دو سازمان و انجام هزینه‌ به منظور سرمایه‌گذاری برای آینده این شهر تاکید کرد .

البرز- امید بانوان؛ این مقام مسئول و هیئت همراه، صبح روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱، در نشست مشترکی با حضور «مهری فلاح»، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از کارشناسان این مجموعه برگزار شد، حضور یافتند.

محسن برجی، معاون شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی، شهرداری کرج به اهمیت «پرورش» و «پرورش در دوران کودکی» اشاره کرده و کار کانون در این حوزه را بزرگ و قابل اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد تا با شناسایی و اشتراک ظرفیت‌های هر دو دستگاه، بتوان برای خدمت به مردم به ویژه کودکان و نوجوانان گام برداشت.

حل مسائل دیروز با روش‌های نوین امکان‌پذیر است

این مقام مسئول در بخش دوم سخنانش به لزوم شناسایی مشکلات و مسائل موجود تاکید کرد و افزود: حل مسائل موجود که از دیروز وجود داشته، با راه‌ حل‌های قبلی امکان پذیر نخواهد بود و موجب بحران خواهد شد؛ لذا باید با خلاقیت و شناسایی توانمندی‌ها و امکانات موجود به راه‌حل‌های جدید دست پیدا کنیم.

وی در ادامه به معرفی برخی چهره‌های شاخص و مفاخر شهر کرج در حوزه‌های مختلف پرداخته و ابراز امیدواری کرد که با یک برنامه‌ریزی منسجم و درست بتوان مسیر را برای کودکان و نوجوانان امروز فراهم کرد تا در آینده بتوانند تاثیرگذار باشند.

معاون شهردار ضمن اشاره به لزوم آموزش مفاهیم اجتماعی، حقوق شهروندی، محیط زیست و ... در قالب فعالیت‌های غیر مستقیم و اثر بخش، هزینه برای کودکان را سرمایه گذاری برای آینده خواند و افزود: باید از ظرفیت‌های خیرین، ظرفیت علمی و دانشگاهی کرج، طبیعت، پارک‌ها و دیگر منابع و امکانات موجود برای اجرای اهداف فرهنگی بهره برد.

 

محسن برجی

هدف ما در کانون شناسایی استعدادها و تربیت صحیح کودکان و نوجوانان است

مهری فلاح، سرپرست کانون استان البرز، با تشکر از حضور معاون شهردار و هیئت همراه، به معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فعالیت‌های فرآیند محور و خلاق آن پرداخته و افزود: ما در کانون به دنبال شناسایی و کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان و پرورش و تربیت صحیح آن‌ها هستیم.

مربیان/ کتاب‌ها و محصولات کانون اثرگذار هستند

این مقام مسئول در ادامه در مورد برخی از فعالیت‌های شاخص کانون به ویژه در حوزه خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار شهری و مناطق روستایی، تماشاخانه سیار، عروسک‌های غول پیکر، جشنواره قصه‌گویی، کانون زبان، پویش فصل گرم کتاب را توضیح داده و مربیان، کتاب‌ها و محصولات فرهنگی کانون را اثرگذار خوانده و ابراز امیدواری کرد که با حمایت مسئولان شهری و استانی هر چه زودتر جمعیت قابل توجهی از مخاطبان بتوانند از فعالیت‌های کانون برخوردار شوند.

کتابخوانی مهم‌ترین سر فصل فعالیت‌های کانون است

فلاح در بخش بعدی سخنانش به اهمیت و جایگاه فعالیت کتابخوانی در کانون اشاره کرده و افزود: ما در تمام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی سعی کرده‌ایم به نوعی اعضا را با کتاب و کتابخوانی پیوند زده و سیر مطالعاتی مناسبی را بر حسب علایق بچه‌ها برایشان ترسیم کنیم.

در بخش بعدی این نشست مسئولان بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و اوقات فراغت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج و کارشناسان کانون در خصوص فعالیت‌های مشترک با برنامه‌ریزی‌های منسجم، غنی‌سازی اوقات فراغت، مشارکت کانون در فعالیت‌های مناسبتی و جشنواره «بوستان شهر»، تولید محتوا با موضوعات حقوق شهروندی توسط همکاران کانون، اجرای نمایش و استفاده از ظرفیت کتابخانه سیار و قرائت خانه ها بحث و تبادل نظر کردند.

بازدید معاون شهردار و هیئت همراه از کتابخانه مرکز شماره ۳ کانون کرج، بخش پایانی این دیدار بود.

لازم به توضیح است در آینده نزدیک جلسات تکمیلی به منظور بررسی جزئیات بیشتر به ویژه برای استفاده حداکثری از ظرفیت تابستان و ظرفیت وجود قومیت‌های مختلف در شهر کرج، برگزار خواهد شد.

 

کدخبر: 9176


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise