دوشنبه، 27 تیر 1401 - 09:02

«مهدی طاهری» رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور شد

صبح روز یک‌شنبه بیست و ششم تیر ماه مراسم تودیع رئیس اسبق موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور دکتر «شکراله حاجی‌وند» و معارفه رئیس جدید این موسسه دکتر «مهدی طاهری» در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان دکتر «سید مجتبی خیام نکویی»، «محمدمهدی برومندی» معاون باغبانی وزارت کشاورزی و مسئولین ستادی سازمان تات برگزار شد.

البرز- امید بانوان؛ در این مراسم «محمدمهدی برومندی» معاون باغبانی وزیر کشاورزی اظهار داشت: نگرانی‌های جدی در زمینه موضوع آب و خشکسالی و تغییر اقلیم وجود دارد و آب را می‌توان به عنوان مهم‌ترین نهاده در تولید محصولات زراعی و باغی دانست و این درحالیست که تولید محصولات باغی می‌تواند نسبتا مقرون به صرفه و سودآور باشد.

در ادامه این جلسه دکتر حاجی‌وند ضمن ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت‌های انجام شده در موسسه مانند پروژه‌های سرشاخه‌کاری محصولات مختلف، معرفی ارقام جدید، احداث اسکرین هاوس و تولید هسته‌های اولیه عاری از ویروس و...، پیشنهادات خود را در زمینه ادامه پروژه‌های تحقیقاتی بیان نموده و از همکارهای پژوهشگران و همکاران موسسه تحقیقات باغبانی طی دوره تصدی این سمت تشکر و قدردانی نمود.

در ادامه «مهدی طاهری» با تشکر از زحمات انجام شده افزود: باغبانی کشور نیاز به گفتمانی جدید داشته و با استعانت از درگاه خداوند متعال توفیق خدمت در این مسیر را مسئلت دارم که با همت محققان گذشته و حال باغبانی در پیش‌گرفته شده است.

در حکم انتصاب دکتر طاهری، ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان در تصدی سمت، از زحمات رئیس پیشین موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور تقدیر و تشکر به عمل آمد.

شایان ذکر است دکتر مهدی طاهری متولد 1353، دانشیار پژوهشی و فارغ التحصیل مقطع دکتری رشته باغبانی از دانشگاه تهران می‌باشد و همچنین از سمت‌های اجرایی وی می‌توان به مسئول ایستگاه تحقیقاتی زیتون، مسئول بخش تحقیقات خاک و آب، معاون پژوهشی مرکز تحقیقات  و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان و همچنین رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی این استان اشاره کرد.

 

موسسه تحقیقات علوم باغبانی به عنوان مهم‌ترین متولی تحقیقات باغبانی، امر پژوهش در زمینه محصولات مختلفی مانند میوه‌های معتدله و سردسیری، مرکبات و میوه‌های نیمه گرمسیری، خرما و میوه‌های گرمسیری، پسته، سبزی و صیفی، چای و گل و گیاهان زینتی را در اقلیم‌های مختلف کشور برعهده دارد.

کدخبر: 9612


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise