چهارشنبه، 10 خرداد 1402 - 13:37

در گفت‌وگو با مدیر روابط‌عمومی شرکت توزیع برق استان البرز تشریح شد؛

راه‌های مدیریت مصرف در بخش خانگی برای دریافت پاداش صرفه‌جویی

فرارسیدن روزهای گرم سال و روشن‌شدن تجهیزات خنک‌کننده و سرمایشی موجب افزایش میزان مصرف برق و ایجاد ناترازی در بخش‌های تولید و مصرف برق می‌گردد، اما یادمان نرود صرفه‌جویی یک مسئولیت اجتماعی و شهروندی است که با رعایت آن هم رفاه خود هم حقوق سایر شهروندان و هم آینده جامعه تأمین خواهد شد.

البرز. امیدبانوان؛  فرارسیدن روزهای گرم سال و روشن‌شدن تجهیزات خنک‌کننده و سرمایشی موجب افزایش میزان مصرف برق و ایجاد ناترازی در بخش‌های تولید و مصرف برق می‌گردد که با وجود تمهیدات و تلاش‌های شبانه‌روزی بخش‌های مختلف وزارت نیرو و شرکت توانیر اعم از افزایش تولید و بهینه‌سازی تجهیزات شبکه انتقال و توزیع، بدون شک تأمین برق پایدار و مستمر نیازمند همراهی و همکاری مجدانه شهروندان عزیز و شریف در موضوع مدیریت مصرف برق یا همان صرفه‌جویی در مصرف برق است.

در این راستا «حامد حمزه‌زاده» مدیر روابط‌عمومی شرکت توزیع برق استان البرز در گفت‌وگوی رسانه‌ای توضیحاتی در خصوص استفاده صحیح و به‌موقع و پرهیز از اتلاف برق کمک ارائه کرد تا علاوه بر اینکه همگان از نعمت رفاه برق بهره‌مند باشند، در این روزهای گرم منازلمان نیز خنک و روشن بماند.

*در خصوص طرح‌های تشویقی صرفه‌جویی برق توضیح بفرمایید؟

 با هدف جلب مشارکت همگانی در بخش مصارف خانگی در سال 1402 مشوق‌های جذاب‌تری نسبت به سال قبل پیش‌بینی شده است. طرح پاداش صرفه‌جویی از ابتدای خردادماه تا پایان شهریور سال جاری برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود و در این طرح همه مشترکین خانگی اعم از پرمصرف و کم‌مصرف که مصارف برق خود را نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش بدهند به‌ازای هر کیلووات‌ساعت صرفه‌جویی در مصرف برق پاداش دریافت خواهد کرد.

 این پاداش در بالاترین سطح صرفه‌جویی 20 برابر نرخ فروش برق یعنی 20.000 ریال برای هر کیلو وات‌ ساعت است.

 مشترکینی که میزان مصرف آنها کمتر از 150 کیلو وات ‌ساعت در یک دوره باشد به‌ازای هر کیلو وات ساعت صرفه‌جویی 20.000 ریال و مشترکینی که مصرف آنها در دوره از 150 تا 300 کیلو وات ساعت باشد به‌ازای هر کیلو وات ساعت صرفه‌جویی 15.000 ریال پاداش دریافت خواهند کرد و به‌صورت پلکانی با افزایش میزان مصرف، نرخ پاداش به‌ازای هر کیلو وات ساعت نیز کمتر می‌شود.

 برای مثال، مشترکینی که با صرفه‌جویی میزان مصرف خود را از 300 به 200 کیلوواتساعت کاهش دهند معادل 150.000 تومان پاداش صرفه‌جویی دریافت خواهند کرد.

*نحوه پرداخت این پاداش‌ها به چه صورت خواهد بود؟

 این پاداش‌ها در صورت‌حساب‌های دوره‌های بعد مشترکین محاسبه و بستانکار خواهد شد.

*آماری از پرداخت پاداش در سال گذشته در استان البرز ارائه بفرمایید؟

 از مجموع بیش از 1.181.000 مشترک بخش خانگی در استان البرز بیش از 632 هزار مشترک معادل حدود 54 درصد مشترکین خانگی مشمول دریافت پاداش صرفه‌جویی شده‌اند و مبلغی بالغ بر 41 میلیارد تومان پاداش به مشترکین این بخش پرداخت گردید.

*برای راهنمایی و تشویق مشترکین به دریافت پاداش صرفه‌جویی راه‌های مدیریت مصرف در بخش خانگی را بفرمایید؟

خاموش‌کردن لوازم برقی زمانی که از آن استفاده نمی‌کنند؛ مانند تلویزیون، لامپ اضافه اتاق‌ها، رایانه - لپ‌تاپ - دستگاه‌های بازی و...

تعمیر و سرویس لوازم سرمایشی (کولرها) جهت افزایش راندمان

استفاده از دور کند کولرهای آبی و تنظیم کولرهای گازی روی دمای 24 درجه بالاتر

استفاده از لوازم پر مصرف غیرضروری مانند ماشین ظرف‌شویی، ماشین لباسشویی، اتو، سشوار و... در ساعت بعد از 10 شب تا قبل از 10 صبح

استفاده از روشنایی نور خورشید در طول روز و...

*آیا قطعی برق برای مشترکین بخش خانگی برنامه‌ریزی شده است؟

 به لطف خدا و با همراهی و همکاری مردم عزیز در مدیریت مصرف برق قطعی برق در این بخش برنامه‌ریزی نشده است و تلاش می‌کنیم تا منازل هم استانی‌های شریفمان خنک و روشن بماند.

کدخبر: 13935


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise