جمعه، 13 مرداد 1402 - 13:47

مایع رنگین شوی برای چه لباس‌‌هایی مناسب است؟

مایع لباسشویی رنگین شوی چیست و برای چه لباس‌هایی مناسب است؟ احتمالا خیلی‌ها با مایع‌ لباسشویی مشکین شوی، بیشتر از مایع لباسشویی رنگین شوی آشنا باشند. این مواد شوینده همان‌طور که از اسمشان پیداست، برای شستن لباس‌های رنگی، فرموله و طراحی شده‌اند.

مد آرت. امیدبانوان؛ مجله کوروش نوشت؛ مایع لباسشویی رنگین شوی به طور ویژه برای شست‌وشوی لباس‌های رنگی طراحی و ساخته شده است. از آن‌‌‌جایی‌که لباس‌های رنگی معمولا خیلی زود با شستن، رنگ خود را از دست می‌دهند و کهنه به نظر می‌رسند، مایع لباسشویی رنگین شوی علاوه بر مراقبت از بافت پارچه، مانع انتقال رنگ در فرایند شست‌ و‌ شو، شده و به خاطر وجود آنزیم‌های ویژه، باعث شادابی و نشاط رنگ پارچه می‌شود. در نتیجه لباس‌های رنگی برای مدت طولانی‌تری رنگ خود را حفظ می‌کنند و نو می‌مانند.

برای این که بتوانید لباس‌های رنگی را برای مدت طولانی‌تری، باطراوت و شاداب نگه دارید و در روند شست‌ و‌ شوهای مکرر، رنگ لباس‌های رنگی، تغییر نکند یا رنگ، به لباس‌های دیگر منتقل نشود، باید نکاتی را در هنگام شست‌ و شوی لباس‌های رنگی رعایت کنید.

پیروی کردن و به کار بستن این نکات، باعث افزایش طول عمر لباس‌های رنگی شما خواهد شد.

انجام تست رنگ دهی لباس‌های رنگی

این تست رنگ را هم برای لباس‌های رنگی و هم برای لباس‌های مشکی می‌توانید انجام دهید. فراموش نکنید که لباس‌های نو بیشتر مستعد رنگ دادن هستند. پس لازم است که حتما آن‌ها را جدا کنید و با آب سرد بشویید. قبل از شروع فرایند شست‌ و‌ شوی لباس، «تست رنگ‌دهی» را فراموش نکنید. برای این کار، یک دستمال سفید را کمی مرطوب کنید و روی لباس بکشید. اگر دستمال، رنگی شد، لباس مستعد رنگ دادن است، در غیر این صورت می‌توانید با خیال راحت آن را با ماشین لباسشویی بشویید.


جدا کردن لباس‌های رنگی

دسته‌بندی و جدا کردن لباس‌های رنگی، یکی از مهم‌ترین نکات برای شست‌‌ و‌ شوی این لباس‌ها است. علاوه بر این که لباس‌های رنگی را باید در هنگام شستن از لباس‌های سفید و لباس‌های مشکی جدا کنید، جدا کردن لباس‌های رنگی با رنگ تیره و تندتر، از لباس‌های رنگی روشن‌تر هم، یکی از نکات مهم در هنگام شستن لباس‌های رنگی است. در این صورت، لباس‌های پررنگ‌تر به لباس‌های کمرنگ‌تر، رنگ پس نمی‌دهند و باعث خراب شدن رنگ آنها نمی‌شوند.

پشت و رو کردن لباس‌های رنگی

شست‌ و‌ شوی لباس‌های رنگی هر چقدر هم با احتیاط و بر اساس برنامه شست‌ و شوی ماشین لباسشویی مخصوص انواع پارچه‌ها انجام شود، باز هم لباس‌ها در فرایند‌ شست‌ و‌ شو، ممکن است آسیب‌های جزئی ببینند. با پشت و رو کردن لباس‌ها، احتمال پوسیدگی و فرسودگی البسه کاهش پیدا می‌کند. همچنین با این کار احتمال رنگ دادن لباس‌ها به یکدیگر، کم می‌شود.

استفاده از مایع لباسشویی رنگین شوی باکیفیت

انتخاب شوینده مناسب برای شست‌ و‌ شوی لباس‌های رنگی، یکی از مهم‌ترین اصول شست و شوی لباس‌های رنگی است. این شوینده‌ها هم لباس‌های رنگی را به خوبی تمیز می‌کنند و لکه‌های سخت را از بین می‌برند و هم باعث حفظ رنگ و ثبات بافت آن می‌شوند.

رعایت دستورالعمل شست‌ و شوی لباس‌های رنگی

رعایت دستورالعمل برچسب‌های مراقبت از لباس در هنگام شست و شو و نگهداری از آنها، بسیار مهم است. ممکن است برخی از لباس‌ها، برای ماندگاری بیشتر نیاز به شست و شو با دست داشته باشند. بعضی لباس‌ها باید در دمای معینی شسته شوند و اگر دما، بالاتر باشد، رنگ پس می‌دهند. در مورد لباس‌های رنگی هم، اگر با ماشین لباسشویی می‌خواهید آن‌ها را بشویید، چرخه مناسب برای شست و شو را انتخاب کنید.

اگر لباسی را که رنگ داده است، در خشک‌کن ماشین لباسشویی قرار دهید، این رنگ‌رفتگی روی لباس تثبیت خواهد شد اما اگر با آب سرد آن را آبکشی کنید، مقداری از رنگ، دوباره به لباس برمی‌گردد.



برای شستن لباس‌های رنگی مایع شستشوی لباس بهتر است یا پودر؟

تفاوت‌های چندانی بین کارایی مایع لباسشویی و پودر لباسشویی در فرمولاسیون وجود ندارد، اما معمولا مایع‌های لباسشویی، لکه‌های ملایم‌تر را پاک می‌کنند و پودر لباسشویی، بیشتر برای لکه‌های سخت‌تر به کار می‌رود. در عین حال، مایع لباسشویی به خاطر فرمولاسیون ملایم‌تر، به ندرت به بافت لباس، آسیب می‌رساند. از طرفی احتمال بروز حساسیت پوستی، در زمان استفاده از مایع لباسشویی به خصوص در افراد با پوست حساس و کودکان کمتر است.

برای شوینده‌های رنگین شوی هم از فرمولاسیون شوینده‌های مایع استفاده شده است و به این ترتیب مایع لباسشویی رنگین شوی، همه‌ی این مزایا را دارد. در ضمن مایع لباسشویی رنگین شوی، به راحتی در آب حل می‌شوند و برخلاف پودر، روی لباس، رد یا پودری از خود به جا نمی‌گذارند.

لباس رنگی را با چی بشوییم؟

برای این که لباس‌های رنگی تغییر رنگ ندهند یا بافت آنها شل و وارفته نشود، باید از مایع لباسشویی رنگین شوی برای شست و شوی لباس‌های رنگی استفاده کنید. همانطور که گفتیم برندهای مختلفی برای این شوینده‌های لباس در بازار وجود دارند.

مایع لباسشویی رنگین شوی برای چه لباس‌هایی مناسب است؟

 هر لباس رنگی، با هر جنس و رنگی را می‌توانید با مایع لباسشویی رنگین شوی بشویید. برای نتیجه‌دهی بهتر، نکات شست و شوی لباس‌های رنگی را دنبال کنید. یادتان باشد انتخاب مایع شست‌ و شو، مخصوص لباس‌های رنگی هم بسیار مهم است. پس در انتخاب این مایع، نهایت دقت را به کار بگیرید.

کدخبر: 14653


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise