چهارشنبه، 25 مرداد 1402 - 02:02

معاون استاندار:

اردوگاه شناسایی و ساماندهی اتباع خارجی استان البرز ایجاد می‌شود

ولی‌پوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز ضمن تأکید بر شناسایی و ساماندهی اتباع خارجی استان البرز گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته با سازمان ملی مهاجرت اردوگاهی برای شناسایی و ساماندهی اتباع خارجی البرز ایجاد و وفق مقررات با آنان برخورد می‌شود.

 البرز. امیدبانوان؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز روز سه‌شنبه 24 مردادماه میزبان مشاورین جوان ادارات کل و فرمانداری‌های تابعه استان البرز بود که در سالن شهدای دولت استانداری البرز گرد هم آمده بودند تا ضمن بیان دغدغه‌ها و مشکلاتی که به‌صورت تخصصی احصا شده بود به تبادل نظر و ارائه راهکار بپردازند.

 در این نشست ابتدا جوانان و البته اصحاب رسانه که میهمان ویژه این جلسه بودند به بیان پاره‌ای از مشکلات استان پرداختند. از موضوعات اجتماعی نظیر چالش والدین در ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس و عدم احصای آمار دقیق از سقط‌جنین و خطراتی که جامعه را تهدید می‌کند تا موضوعات اقتصادی نظیر بحث داغ بنزین و کارشکنی برخی بانک‌های استان در ارائه وام ازدواج؛ از گلایه همیشگی جوانان در عدم اعتماد جامعه به آنان در تفویض بسیاری از امور به جامعه جوان تا تقاضای عاجل برای استفاده از ظرفیت نخبگان فرهنگی در بدنه سازمان‌ها و نهادهای دولتی؛ از مطالبه جدی جامعه در رسیدگی به حجاب و عفاف تا درخواست رسیدگی به وضعیت اتباع خارجی؛ از گزارش فساد در برخی ادارات تا گلایه از روش کار مدیران سنتی و درخواست بازنگری در انتخاب مدیران ضعیف و حتی جابه‌جایی آنان با مدیران جوان و قدرتمند؛ از شکایت‌های مردمی در قطعی مکرر آب تا وضعیت سرانه‌های بهداشتی و آموزشی تنها بخشی از مشکلاتی بود که این جوانان دغدغه‌مند در این نشست مطرح و خواهان پاسخ معاون استاندار شدند.

 «مرتضی ولی‌پوری» پس از استماع سخنان آنان و دریافت گزارش عملکرد هر یک از مشاوران با وام‌گرفتن از فرمایش مقام معظم رهبری در وصف جوان، جوانان ایران را نعمت خداوند و عطیه الهی برای دلسوزان نظام دانست و گفت: جامعهٔ جوان می‌تواند تصمیم‌ساز و اثرگذار در مسائل سیاسی - اجتماعی باشد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز ضمن برشمردن خصلت یک جوان تراز انقلابی انگیزه، تفکر جهادی، خلاقیت و نشاط را از اهم این ویژگی‌ها دانست و خطاب به جوانان حاضر در این نشست گفت: ممکن است به دلیل داشتن دغدغه ایران گلایه‌هایی نیز داشته باشید، اما مهم‌ترین سرمایه اصلی این استان و کشور محسوب می‌شوید؛ چراکه عنان و زمام اختیار جامعه در دستان شما است.

 وی ضمن ابراز علاقه‌مندی در استمرار جلسات هم‌اندیشی با جوانان گفت: امیدوارم هر 15 روز یکبار نشستی با حضور جوانان داشته باشیم و در این جلسات صرفاً به مشاورین فرمانداری‌ها یا دستگاه‌ها اکتفا نکنیم.

 معاون استاندار ضمن تأکید بر تعادل در بیان مزایا و معایب، ارائه نقدها و پیشنهادها گفت: نباید صرفاً به بیان خوبی‌ها یا بدی‌ها اکتفا کرد؛ بلکه باید مدیران استانی و کشوری را به چالش کشید، از عملکردشان انتقاد کرد و آنان را مورد سؤال و پرسش قرار داد تا با رفع نواقص، جامعه به پویایی برسد.

 وی در ادامه در پاسخ به مطالبه یکی از مشاوران جوان در مورد رسیدگی به وضعیت اتباع استان البرز اظهار داشت: طبق آمار رسمی بیش از 200 هزار اتباع خارجی در البرز وجود دارند که طبق هماهنگی صورت گرفته با سازمان ملی مهاجرت مقرر شد اردوگاهی برای شناسایی و ساماندهی اتباع خارجی استان البرز ایجاد شود. روزی 200 تبعه خارجی شناسایی و وفق مقررات کسانی که مجاز به حضور در ایران نیستند ردِ مرز و به بقیه کارت آمایش داده شود.

 ولی‌پوری همچنین در پاسخ به مطالبه جوانان در مورد کارشکنی برخی بانک‌ها در ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران بانک‌ها را موظف کرده مشکلات جوانان به‌ویژه در امر ازدواج را برطرف و شرایط اقتصادی برای ازدواج آنان را تسهیل کنند؛ بنابراین در اولین فرصت با حضور دبیر شعب بانک‌های استان البرز قصور برخی بانک‌ها در ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پیگیری خواهد شد.

 گفتنی است مشاورین جوان ادارات کل و فرمانداری‌های تابعه استان البرز تا کنون جلساتی با نماینده مردم کرج، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره، مدیرکل ورزش و جوانان استان، مدیرکل آموزش‌وپرورش البرز، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و مدیرکل بهزیستی البرز داشته‌‌اند و این هفتمین نشست از این سلسله جلسات بود که با حضور «مرتضی ولی‌پوری» برگزار شد. 

کدخبر: 14778

عکاس: شکوفه سیاوشی

خبرنگار: تیلدا حسینی

منبع: امید بانوان


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise