جمعه، 10 شهریور 1402 - 01:18

استاندار البرز عنوان کرد؛

تکمیل قطار شهری اتفاقی مبارک برای کرج و کارنامه‌ای درخشان برای شورای ششم

استاندار البرز در مراسم افتتاح ایستگاه قطار شهری رجائی‌شهر که روز پنجشنبه نهم شهریورماه برگزار شد، گفت: امید است پروژه قطار شهری کرج که قریب به ۱۷- ۱۸ سال پیش کلنگ‌زنی شده و دوره‌های مختلف شورای اسلامی شهر را سپری کرده است به همت شورای ششم به‌زودی افتتاح شود.

کرج. امید بانوان؛ «مجتبی عبداللهی» استاندار البرز در آئین افتتاح ایستگاه قطار شهری رجائی‌شهر ضمن تأکید بر اهتمام شورای ششم در حل مسائل شهری ابراز امیدواری کرد طبق وعده داده شده ایستگاه شهید سلطانی قطار شهری کرج تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

 او ضمن قدردانی از اعضای شورای شهر گفت: دوره ششم شورای شهر که بیشترین اعضای آن از خانواده معظم شهدا و ایثارگران هستند، قطعاً و یقیناً می‌تواند بهترین شورا نسبت به گذشته، حال و حتی آینده باشد و این امر منوط به ارائه کارنامه عملکرد درخشان آنان در سایه همدلی و خدمت به مردم است.

 استاندار ضمن اشاره به نوپا بودن استان اظهار داشت: قطعاً البرز نسبت به سایر استان‌های قدیمی‌تری دارای شرایط خاص، کاستی‌ها و عقب‌ماندگی‌های بیشتری است که جز در سایه تلاش شبانه‌روزی و اقدام و عملِ جهادی قادر به رفع این معضلات نیستیم.

 نماینده عالی دولت در استان البرز با بیان اینکه دولت سیزدهم که با شعار ایران قوی، دولت مردمی روی کار آمده است نیز تمام تلاش خود را معطوف به این امر نموده که در گام نخست طرح‌های نیمه‌تمام را تکمیل و کارهای باقیمانده از دوران گذشته را به اتمام برساند، تصریح کرد: در این راستا اتفاقات خوبی در دو سال گذشته رخ‌داده که شهروندان، خود بهترین شاهد بر پیشرفت استان و بهبود زیرساخت‌های خدماتی آن از قبیل آب، برق و گاز هستند.

 عبداللهی با بیان اینکه اکنون می‌توانیم با افتخار از البرز به‌عنوان استان سبز نام ببریم، گفت: طی یک سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه گازرسانی در البرز صورت‌گرفته است که طی 40- 50 سال گذشته بی‌نظیر بوده است. همچنین اقدامات بسیار اثرگذاری در حوزه‌های عمرانی و حمل‌ونقل ازجمله ساخت جاده، اتوبان، راه‌اندازی قطار شهری کرج و... صورت‌گرفته که در نوع خود بی‌بدیل است.

 وی ضمن مقایسه کوتاهی بین هزینه تجهیزات مترو در گذر زمان اظهار داشت: زمانی هر کیلومتر ساخت مترو سی تا چهل میلیارد تومان برای شهر هزینه داشت، اما الان برای ساخت و تجهیز هر کیلومتر خط مترو باید حداقل هزار و 500 میلیارد تومان هزینه کرد که با محاسبه کوچکی می‌توان هزینه تکمیل قطار شهری کرج تا ایستگاه شهید سلطانی را هفت هزار و 500 میلیارد تومان یعنی معادل اعتبار امسال شهرداری کرج تخمین زد. این نشان‌دهنده کار بزرگی است که شورای ششم قول اتمام آن را به شهروندان داده و ما نیز در تحقق این امر از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد تا نهال این پروژه به خوش یمنی و مبارکی به ثمر بنشیند.

 عبداللهی با اشاره به توافق صورت‌گرفته با تهران مبنی بر مدیریت خط هشتگرد بیان کرد: مقرر شده شهرداری تهران خط هشتگرد را به طور کامل تحویل گرفته و موضوعات فنی آن را تا یک ماه آینده حل نماید که به این ترتیب ایستگاه هشتگرد تا شهر جدید مِهستان توسط تهران مدیریت خواهد شد. طی روزهای گذشته نیز ایستگاه ماموت راه‌اندازی و مسافرگیری آن انجام شده و تا ماه آینده به طور رسمی این خط نیز افتتاح خواهد شد.

استاندار البرز تحقق این امر را به فال نیک گرفت و ابراز داشت: با انجام این اقدامات سرفاصله حرکت قطارها به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. به‌طوری‌که با رفع مسائل فنی و سیگنالینگ سرفاصله حرکت‌ها به‌احتمال قریب‌به‌یقین از ۹۰ دقیقه به ۳۰ دقیقه خواهد رسید. تمامی این اقدامات می‌تواند مکمل خط ۲ قطار شهری کرج باشد؛ یعنی اگر ایستگاه شهید سلطانی هم راه بیفتد، اتفاق مبارک و بزرگی در حوزه حمل‌ونقل رخ خواهد داد.


کدخبر: 15070

عکاس: تیلدا حسینی

خبرنگار: تیلدا حسینی

منبع: امید بانوان


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise