شنبه، 11 شهریور 1402 - 21:57

استاندار البرز:

به‌زودی کمپ متمرکزی برای ساماندهی معتادان متجاهر در البرز احداث می‌شود

عبداللهی، استاندار البرز در آئین افتتاح کارگاه‌های توان‌افزایی و مهارت‌آموزی اردوگاه ماده ۱۶ شهرستان چهارباغ از احداث یک کمپ متمرکز و مجهز برای جمع‌آوری معتادان متجاهر استان البرز در آینده نزدیک خبر داد.

البرز. امید بانوان؛ استاندار البرز در بازدید از اردوگاه ماده ۱۶ شهرستان چهارباغ و افتتاح کارگاه‌های توان‌افزایی و مهارت‌آموزی بهبودیافتگان از اعتیاد که با حضور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، فرمانده نیروی انتظامی استان البرز، فرماندار و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چهارباغ برگزار شد، گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در دولت سیزدهم رخ داده است توجه به معتادان متجاهر، ساماندهی و توانمندسازی آنان و بازگردانشان به آغوش خانواده و جامعه است.

 «مجتبی عبداللهی» اظهار داشت: در استان البرز 8 کمپ ماده ۱۶ وجود دارد که بالغ بر ۲۰۰۰ نفر در این اردوگاه‌ها مراحل درمان و توانمندسازی خویش را سپری می‌کنند. توجه به آنان باعث حل بسیاری از معضلات مرتبط با معتادان متجاهر شده است. به طور مثال، آمار سرقت و جرایم به‌شدت در البرز کاهش یافته است.

 وی افزود: بعد از جمع‌آوری و درمان معتادان متجاهر، مرحله مهم توانمندسازی آنان را پیش رو داریم که برنامه‌ریزی خوب صورت گرفته منجر به اقدام و عمل شده است و امروز نمونه‌ای از ثمر و نتیجه این نوع همکاری و همدلی در حوزه ستاد مبارزه با مواد مخدر، سایر دستگاه‌های مرتبط و مجمع خیرین علاقه‌مند را شاهد هستید. 

 عبداللهی ادامه داد: البته ما به این حد اکتفا نکرده‌ایم و درصدد هستیم کلیه معتادان را جمع‌آوری کنیم و در طول درمان با آنان باشیم. به همین منظور در حوزه بازآفرینی، کارآموزی و توانمندسازی آنان تدابیر خوبی اندیشیده شده است.

نماینده عالی دولت در استان البرز تصریح کرد: همین‌جا این نوید را می‌دهم که به‌زودی یک کمپ متمرکز و بزرگ در استان احداث و همه کمپ‌های مختلف در آن تجمیع شود تا مراحل درمان و توانمندسازی معتادان به طور کامل در این مرکز انجام شود. امید است با این تدابیر زمینه بهبود همه معتادان متجاهر البرز به‌ویژه بانوان که شاید اگر اهمیت آنان بیشتر از آقایان نباشد کمتر نیست، فراهم شود.

کدخبر: 15118

عکاس: تیلدا حسینی

خبرنگار: تیلدا حسینی

منبع: امید بانوان


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise