جمعه، 24 شهریور 1402 - 15:37

نشانه‌های مردان پاک و قابل اعتماد

مردان قابل اعتماد بهترین گزینه برای انتخاب شریک عاطفی، همکار و حتی یک دوست هستند. اعتماد یک ویژگی مثبت محسوب می‌شود که در ارتباط با دیگران به آن نیاز داریم. این ویژگی طیف وسیعی از خصوصیات اخلاقی را در بر می‌گیرد که کاملا نسبی هستند. افراد معیارهای متفاوتی داشته و به مسائل مختلفی اهمیت می‌دهند. اما اعتماد یکی از ویژگی های اخلاقی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

بانوان پلاس. امید بانوان؛ ذهن نو نوشت؛ اعتماد به دیگران نیازمند شناخت آنان است و با بروز برخی از رفتارها راحت‌تر می‌توانیم به دیگران اعتماد کنیم. بهتر است در این مورد واقع بین بوده و بزرگ نمایی نکنید. گاهی به دلیل اینکه صرفا به فردی حس خوبی داریم؛ نمی‌توانیم رفتارهای مخرب او را ببینیم.

در این مقاله برخی از نشانه های قابل اعتماد بودن افراد را ذکر خواهیم کرد.

مردان قابل اعتماد معمولا در زمینه های مختلفی اخلاق را رعایت کرده و در همه موقعیت‌ها تعهدات خود پایبند هستند. برخورداری از این ویژگی به عوامل مختلفی بستگی دارد. زمینه خانوادگی افراد و همچنین محیط رشدی آنها در این مورد دخیل هستند. افراد قابل اعتماد را می‌توان از طریق نشانه هایی شناسایی کرد. این ویژگی با گذشت زمان از بین نرفته یا تغییر نمی‌کند. اعتماد در رابطه یک ویژگی مهم محسوب شده و افراد باید در طرف مقابل خود به دنبال این نشانه ها باشند. 


نشانه‌های مردان قابل اعتماد

اهمیت شناخت مردان قابل اعتماد از آنجایی است که ارتباط با این افراد بر شخصیت ما نیز تاثیر داشته و باعث پیشرفت ما نیز می‌گردد. این ویژگی ها برای زنان بسیار جذاب بوده و حتی باعث تداوم رابطه نیز می‌گردد. در این قسمت به توضیح این نشانه ها می‌پردازیم.

*قول ندادن بیش از حد

طبیعی است که برخی از مردان برای جذب زنان به آنها وعده‌های زیاد و بی‌اساسی می‌دهند. اما به هیچ یک عمل نکرده و حتی گاهی برخلاف آنها رفتار می‌کنند. بهتر است در این مورد واقع بین و منطقی باشید و گول حرف‌های جذاب چنین افرادی را نخورید. چرا که مردان قابل اعتماد اگر بدانند که نمی‌توانند به وعده‌ای عمل کنند؛ هیچگاه آن را مطرح نمی‌کنند. آنها برای دستیابی به شادی‌های کوتاه مدت و دریافت تمجید، چنین کاری را انجام نمی‌دهند. این دسته از مردان شرایط خود را در نظر گرفته و بر اساس آن صحبت می‌کنند.

*عمل کردن به وعده های خود

همانطور که قبل‌تر گفته شد؛ مردان قابل اعتماد به وعده‌ها و قول‌های خود عمل کرده و به حرف‌های خود پایبند هستند. آنها معمولا زیاد در این مورد صحبت نکرده و بیشتر عمل می‌کنند. حتی اگر آنان در نهایت به اهداف خود نرسند؛ اما بازهم تلاش خود را کرده  و می‌توان در این زمینه به آنها اطمینان کرد. پایبندی به وعده‌ها، کار آسانی نیست؛ چرا که همواره موقعیت‌های پیش‌بینی نشده‌ای بروز می‌کنند. به همین دلیل اگر فردی دارای این ویژگی است؛ بهتر است با او ارتباط خود را حفظ کنید.

همیت دادن به احساسات

امروزه شاهد مردانی هسیم  که به راحتی به احساسات زنان صدمه زده و دیگر به آنها اهمیتی نمی‌دهند. خودخواهی و تنها به فکر خود بودن، کار راحتی است. اما در رابطه و با وجود فردی دیگر، باید به او نیز اهمیت داده و او را در نظر بگیرید. مردان قابل اعتماد بسیار بالغانه رفتار می‌کنند و باعث آسیب زدن به دیگران نمی‌شوند. آنها به دنبال سوء استفاده نیستند و همواره از دیگران مراقبت می‌کنند. آنها قبل از فکر کردن به منافع شخصی به اطرافیان خود توجه کرده و همواره به دیگران کمک می‌کنند.

*قضاوت نکردن

برخی از مردان به سرعت در مورد اتفاقات اطرافشان قضاوت کرده و حکم صادر می‌کنند. اما مردان قابل اعتماد قبل از هر چیزی به خوبی در مورد آن فکر کرده و همه جوانب را در نظر می‌گیرند. قضاوت عجولانه یکی از ویژگی‌های مخرب مخصوصا در رابطه است که سبب بروز بی‌اعتمادی و دوری افراد از یکدیگر می‌شود. همچنین افرادی که دیگران را به راحتی قضاوت می‌کنند و در مورد نظر می‌دهند؛ خود عیب‌های بیشتری داشته و همچنین به دلیل این رفتار، بسیار تنها هستند. قضاوت کردن دیگران، سلامت روان و همچنین آرامش خود فرد را نیز تحت تاثیر قرار داده و او را در معرض مشکلات زیادی می‌گذارد.

*موفقیت و پیشرفت

یکی دیگر از نشانه‌های بارز مردان قابل اعتماد، موفقیت آنها در زمینه‌های مختلف و پیشرفت است. آنان همواره در حال تلاش و کوشش هستند و برای اهداف خود برنامه‌ریزی می‌کنند. در هر سنی، برای آینده خود انگیزه و برنامه داشته و بسیار مستقل هستند. آنها برای خود شخصیت جداگانه‌ای از خانواده دارند و موفقیت خانواده‌ها به پای خود نمی‌گذارند. آنها دارای ویژگی‌های عزم راسخ و سخت‌کوشی بوده و بسیار برنامه‌ریزی شده عمل می‌کنند.

*صداقت

یکی از ویژگی‌های اخلاقی پسندیده برای افراد در هر زمینه‌ای صداقت و راستگویی است. مردان قابل اعتماد نیز صادق هستند و هرگز برای پیشبرد کارهای خود، دروغ نمی‌گویند. طبیعی است که همیشه راستگویی به نفع ما تمام نمی‌شود. اما به هر حال حقیقت روزی آشکار شده و همه متوجه آن می‌شوند. به همین دلیل بهتر است در ابتدا آن را پذیرفته و به خود و دیگران آسیب نزنیم. همچنین برای اعتماد کردن به دیگران، نیاز به صداقت و راستگویی داریم و بدون آن نمی‌توانیم روابط خود را با دیگران ادامه دهیم.

*پذیرش اشتباهات

مردان قابل اعتماد به راحتی اشتباهات خود را پذیرفته و برای جبران آن تلاش می‌کنند. مردان گاهی به دلیل غرور خود از پذیرش اشتباه شان امتناع کرده و حتی آن را گردن فرد دیگری می‌اندازند. اما فراموش نکنید که همه افراد اشتباه می‌کنند و نمی‌توان همیشه بی نقص بود. بهتر است در این شرایط به به جای فرار کردن از موقعیت به اشتباه خود اعتراف کرده، عذرخواهی کنیم و در نهایت دیگر آن کار را تکرار نکنیم. این بهترین روشی است که هم سبب جلب رضایت شریک مان می‌گردد و هم نشانه شخصیت خود ماست.

*احترام

احترام یکی از اصلی‌ترین موضوعات یک رابطه محسوب می‌شود. افراد باید در هر شرایطی به یکدیگر احترام گذاشته و اصول اخلاقی را رعایت کنند. احترام به معنای پذیرش همه حرف‌های شما بدون دلیل نیست. بلکه مردان قابل اعتماد در نحوه برخورد و رفتار با شما بسیار مودبانه عمل کرده و از خود رفتارهایی نشان نمی‌دهند که باعث ناراحتی شما شود. احترام به دیگران شامل طیف وسیعی از رفتارهای مختلف می‌شود و البته یک رفتار دو طرفه است.

سخن پایانی

مردان قابل اعتماد، به طور کلی مجموعه ای از رفتارهای درست و سنجیده است که شما پس از گذشت مدتی متوجه آنها خواهید شد. اگر مدت زمان زیادی با یک فرد می‌گذرانید باید از قابل اعتماد بودن او در زمینه‌های مختلف مطمئن شوید. با مطالبی که در بالا ذکر شد؛ می‌‌توانید این افراد را شناسایی کرده و یا حتی از این موضوع اطمینان حاصل کنید. فراموش نکنید که همه افراد دچار اشتباهاتی می‌شوند  و نمی‌توان با بروز کوچک ترین خطایی آنها را متهم کرد. می‌توانید در این زمینه با یک مشاور صحبت کرده و حتی این خصلت های اخلاقی را در خود تقویت کنید.

کدخبر: 15428


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise