پنجشنبه، 30 شهریور 1402 - 19:14

مجتبی عبداللهی:

با اطلاع‌رسانی از طرح‌های تشویقی نوسازی مردم را به مشارکت تشویق کنید

عبداللهی، استاندار البرز با بیان اینکه دو محله محروم ترک‌آباد و سبزعلی‌آباد در ساوجبلاغ از محله‌های ناکارآمد شهری و بافت فرسوده محسوب می‌شوند، گفت: باید با اطلاع‌رسانیِ طرح‌های تشویقی برای نوسازی مردم را به مشارکت تشویق کرد.

 البرز. امید بانوان؛ چهل و پنجمین جلسه قرارگاه اجتماعی استان البرز صبح پنجشنبه سی‌ام شهریورماه - به ریاست «مجتبی عبداللهی» استاندار البرز و با حضور حجت‌الاسلام «روح‌الله مختاری» امام‌جمعه محترم ساوجبلاغ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

 در این جلسه ابتدا مشکلات و مسائل محلات ترک‌آباد و سبزعلی‌آباد شهرستان ساوجبلاغ توسط مدیر خانه محله‌های مذکور مطرح و استاندار البرز دستور رسیدگی موضوعات مطروحه را به مدیران مربوطه صادر کرد.

 استاندار البرز با بیان اینکه دو محله محروم ترک‌آباد و سبزعلی‌آباد در ساوجبلاغ جزو محله‌های ناکارآمد شهری و بافت فرسوده نیز محسوب می‌شوند، بیان کرد: باید مردم را با اطلاع‌رسانی از طرح‌های تشویقی برای نوسازی، به همراهی ترغیب کرد.

 «مجتبی عبداللهی» با بیان اینکه بر اساس مصوبه وزارت کشور ۶۶ محله محروم در استان البرز شناسایی شده و با برنامه‌ریزی دقیق درصدد توانمندسازی آنها هستیم، تأکید کرد: فرمانداران اگر علاوه بر این محلات، محله‌های محروم دیگری را شناسایی کردند، در برنامه کاری خود قرار دهند.

 تغییرات در چهره محلات محسوس باشد

 عبداللهی گفت: طی جلسات گذشته مقرر شد که با نصب بنر و اطلاع‌رسانی به مردمِ محلات، حداقل ۱۰ اقدام و برنامه مؤثر در محله‌های کمتر برخوردار انجام شود.

 وی افزود: مدیران خانه‌های محله باید مطالبه‌گر و پیگیر مسائل محلات باشند و بر روند انجام تعهدات نظارت و آن‌ها را انتقال دهند.

 استاندار البرز گفت: باید تحولات در چهره محلات به‌گونه‌ای محسوس باشد که مردم تغییرات و اتفاقات خوب را درک کنند.

 فرمانداران و شهرداران نسبت به مکان‌یابی پروژه مدارس اقدام کنند

 نماینده عالی دولت در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به نهضت مدرسه‌سازی در استان یادآور شد: لازم است فرمانداران و شهرداران نسبت به مکان‌یابی پروژه مدارس اقدام کنند؛ زیرا خیرین آمادگی کامل برای همراهی در این امر دارند.

 عبداللهی با تأکید بر ضرورت جذب خیرین، گفت: هیچ اقدامی بالاتر از خدمت به مردم نیست و مدیران در ساحت‌های مختلف اجرایی، مدیریت شهری و... تکلیفی جز این ندارند.

 وی ضمن تأکید بر نوسازی و تجهیز مدارس در کنار مدرسه‌سازی توضیح داد: فضای مدارس باید در ایام تعطیلات برای دانش‌آموزان و حتی مردم محله جذاب، شاد و انگیزه‌بخش باشد.

 شوراهای اسلامی البرز نسبت به اعطای پروانه رایگان درمانی و ورزشی اقدام کنند

 استاندار البرز افزود: شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر باید برای نوسازی بافت‌های فرسوده به استقبال مردم بروند و در این زمینه اقدام ویژه‌ای انجام دهند.

عبداللهی گفت: شوراهای اسلامی شهر باید از فرصت باقی‌مانده دوره خود برای ارائه خدمات به مردم از جمله اعطای پروانه رایگان بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مجموعه‌های ورزشی و احیای بافت‌های فرسوده بهره ببرند.

 وی در پایان بیان کرد: باید برای سرمایه‌گذاران در بخش‌های خدماتی فرش قرمز پهن کنیم؛ چراکه آنها با سرمایه خود زیرساخت‌ها و سرانه‌ها را بهبود می‌بخشند و باری از دوش دولت بر می‌دارند.

کدخبر: 15589


یا حسین
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise