چهارشنبه، 08 آذر 1402 - 12:58

شهردار تبریز خبر داد؛

اجرای پروژه‌های عمرانی متنوع برای بانوان تبریز

شهردار تبریز گفت: تغییر رویکرد شهرداری تبریز از نهادی صرفا عمرانی و خدماتی به نهادی اجتماعی و فرهنگی اجتناب‌ناپذیر بوده و تلاش داریم بر مقوله انسان‌محوری تمرکز و هزینه کنیم.

شهربانو. امید بانوان؛ برگرفته از مهر؛ «یعقوب هوشیار» عصر سه‌شنبه 7 آذر در دیدار با بانوان دانشمند دو درصد و یک درصد جهان دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز بیان کرد: هدف‌گذاری ما تلاش در حوزه سلامت جامعه است و تغیر ریل از نهادی صرفاً خدماتی به نهادی اجتماعی و فرهنگی است.

هوشیار با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت بانوان به عنوان نیمی از جامعه اعلام کرد: نیمی از جمعیت کشور را جامعه بانوان تشکیل می‌دهند که علی‌رغم حضور افراد مؤثر، قوی و جدی، توجه ضعیفی به این بخش شده است.

وی افزود: علی‌رغم اینکه بانوان در شاخه‌های مختلف چه بحث‌های دانشگاهی و چه بحث‌های علمی و همچنین کارآفرینی، در لایه‌های اجتماعی کمرنگ دیده شده‌اند، می‌توانند در حوزه سلامت شامل رفتارهای اجتماعی و مسائلی که انسان با آنها درگیر است، نقش بیشتری ایفا کنند.

وی با بیان اینکه نباید از ظرفیت بانوان غافل شده و نصف ظرفیت جامعه را از دست داد، گفت: یکی از پروژه‌های اصلی ما در حوزه ورزش، مخصوص بانوان است که استخر و سالن ورزشی داشته و آموزش و استعدادیابی نیز صورت خواهد گرفت.

شهردار تبریز افزود: یک مجموعه دیگر که مختص بانوان است، مجموعه شهربانو است که تمام امورات فرهنگی آموزشی و تحصیلی بانوان تبریز را تأمین خواهد کرد.

حجت الاسلام «سید کاظم زعفرانچی‌لر»، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این نشست بیان کرد: فلسفه برگزاری این جلسه به ارزشمندی بحث علم باز می‌گردد.

وی افزود: طی تحقیق بین کتب آسمانی، در قرآن ۸۳۰ بار با عناوین مختلف مردم به علم دعوت شده‌اند.

زعفرانچی‌لر خاطرنشان کرد: افراد حاضر در این جلسه یک عمر در پی کسب علم بوده و برای استان و تبریز افتخار آفرینی کرده‌اند.

وی از برگزاری همایش زنان افتخارآفرین در حوزه‌های مختلف علمی فرهنگی و ورزشی در اسفندماه نیز خبر داده و گفت: دانشنامه‌ای برای بانوان فعال در این حوزه‌ها در حال نگارش است.

گفتنی است در این مراسم از بانوان فعال تبریز در حوزه‌های مختلف علمی از سوی شهردار و شورای اسلامی شهر تجلیل به عمل آمد.

کدخبر: 16515


یا حسین
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise