شنبه، 30 دی 1402 - 11:44

روند سند دار کردن اراضی ملی در شهرستان اشتهارد شتاب می‌گیرد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد از صدور سند تک برگی برای 1700 هکتار از اراضی ملی این شهرستان خبر داد.

اشتهارد. امید بانوان؛ «حسین نعمائی»  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد از صدور و دریافت چهار سند تک برگی برای اراضی ملی این شهرستان به مساحت 1700 هکتار  خبر داد.

وی در این باره اظهار داشت: در راستای تحقق حفاظت از منابع طبیعی و جلوگیری از زمین خواری، در 9 ماهه اول سالجاری سند تک برگی برای 1700 هکتار از اراضی ملی این شهرستان، مربوط به  پلاک‌های  قاضیان، خورشید آباد، قراتپه و حسین‌آباد  صادر شده است.


حسین نعمائی  با اعلام این خبر افزود:  قانون کاداستر اراضی ملی یکی از بسترهای اساسی برای جلوگیری از زمین‌خواری است که می‌تواند در حفظ منابع طبیعی کمک بزرگی کند که در شهرستان اشتهارد با شتاب بیشتری در حال اجرا است.

وی ادامه داد: ایجاد موازنه بین بهره‌برداری و حفظ منابع اراضی ملی، کاهش اختلافات مربوط به مالکیت، مرز بندی و تفکیک اراضی، جلوگیری از پایمال شدن حقوق شهروندان و منافع عمومی از دیگر مزایای اجرای طرح کاداستر در سطح اراضی منابع طبیعی است.

«کاداستر» همان حدنگاری و یا نقشه‌برداری ثبتی است، یعنی نوعی نقشه‌برداری که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرزهای آن، سند مالکیت صادر کرد. کاداستر با استفاده از عکسبرداری هوایی، تهیه نقشه و جمع‌آوری اطلاعات مالکیتی و فنی از زمین‌، مساحت و حدود دقیق اراضی را مشخص و کمک می‌کند که زمین‌ها سنددار و از قانون‌شکنی و دعاوی ملکی جلوگیری شود.

کدخبر: 16930


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise