یکشنبه، 08 بهمن 1402 - 13:14

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز

بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی پژوهشگاه مواد و انرژی ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی پژوهشگاه مواد و انرژی تأکید کرد و گفت: مسیری که برای توسعه می‌توان متصور شد از رهگذر تقویت ظرفیت‌های ایده‌پردازی و اجرایی میسر می‌شود.

علم و فناوری.امید بانوان؛ «احمد افضلی» با بیان این مطلب در دیدار دکتر «حمید امیدوار» رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی اظهار داشت: استان البرز به‌عنوان قطب علم و فناوری کشور دارای ده‌ها مرکز ملی و بین‌المللی علمی و پژوهشی است که می‌تواند در پیوند با حوزه اجرایی استان به موفقیت های کم نظیری دست یابد.

تبدیل شدن به مرجع علمی و پژوهشی کشور و منطقه در موضوع مواد و انرژی

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه این پژوهشگاه ظرفیت تبدیل شدن به مرجع علمی و پژوهشی کشور و منطقه را در موضوع مواد و انرژی دارد، خاطر نشان کرد: پژوهشگاه مواد و انرژی در حال حاضر در دو رشته مهندسی مواد و مهندسی پزشکی در مقطع دکتری و در شش گرایش از رشته‌های مهندسی مواد، مهندسی پزشکی، مهندسی فناوری نانو، مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر و فیزیک در مقطع کارشناسی ارشد نسبت به جذب و تربیت دانشجو اقدام می‌کند.

وی افزود: پژوهشگاه مواد و انرژی دارای چهار پژوهشکده تحت عناوین فناوری نانو و مواد پیشرفته، سرامیک، نیمه‌هادی‌ها و انرژی می‌باشد که هر کدام دارای سه گروه پژوهشی مستقل هستند.

امیدوار در ادامه سخنان خود طی گزارشی به اولویت‌های راهبردی پژوهشگاه ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۵، تجهیزات در پایلوت‌ها و کارگاه‌های مواد و انرژی اشاره کرد و گفت: مركز رشد پژوهشگاه مواد و انرژي به منظور حمايت از كسب و كارهای نوپا و نوآور، كار‌آفرينی و تجاری‌سازی در حوزه مواد و انرژی در سال ۱۳۹۲ تأسيس شده است. اين مركز در حال حاضر با ظرفيت ۳۰ واحد فناور مشتمل بر واحدهای پيش‌رشد، رشد و شركت‌های دانش‌بنيان و با محوريت اعضای هیئت علمی، فارغ‌التحصيلان و دانشجويان پژوهشگاه در راستای تقويت اقتصاد ملی مبتنی بر دانش و فن‌آوری مشغول به فعاليت می‌باشد.

امیدوار یادآور شد: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته مطالعات ۶ پروژه مهم پژوهشگاه انجام شده است که در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز می‌توان همزمان با دهه مبارک فجر عملیات اجرایی آنها را آغاز کرد.

در پایان این نشست مقرر شد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز بازدیدی از پژوهشگاه مواد و انرژی داشته باشد تا برنامه‌ریزی‌های لازم در جهت آغاز عملیات اجرایی طرح های مختلف این مرکز صورت پذیرد.

کدخبر: 17004


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise