پنجشنبه، 26 بهمن 1402 - 11:50

معاون صنایع‌دستی البرز مطرح کرد؛

ارائه صنایع دستی فاخر استان البرز در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران

معاون صنایع‌دستی البرز از حضور بیش از 9 هنرمند صنایع‌دستی استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی وابسته خبر داد.

البرز. امید بانوان؛ «نبی‌اله جعفری‌زاده» روز سه‌شنبه24 بهنن 1402 در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته اظهار کرد: هنرمندان در رشته‌هایی ازجمله چرم دست‌دوز، سفال لعابدار، منبت نازک چوب، معرق، خاتم‌کاری، خراطی چوب، احجام فلزی، قلمزنی، سفال و سرامیک، گلیم‌بافی و زیورآلات سنتی در این نمایشگاه حضور دارند.

به گفته معاون صنایع‌دستی استان البرز به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین استان‌های کشور به شمار می‌رود، وبه این ترتیب در این حوزه از تنوع بسیار بالایی برخوردار است که به عنوان یک فرصت برای استان به شمار می‌رود.

جعفری‌زاده افزود: از میان رشته‌های صنایع‌دستی در البرز صنایع چوبی، سفال و سرامیک و گلیم و جاجیم بافی از جمله رشته‌های قدیمی و بومی این منطقه بوده و تاریخچه ای دیرینه در روستا‌ها و شهرهای البرز دارند.

معاون صنایع دستی استان البرز با اشاره به ارائه صنایع دستی فاخر و دارای نشان ملی در غرفه استان البرز ادامه داد: برخی از هنرمندان صنایع‌دستی حاضر در نمایشگاه به ارائه کارگاه زنده صنایع دستی در نمایشگاه می پردازند. 

او  صنایع دستی و گردشگری را در یک راستا و وابسته به یکدیگر عنوان کرد و نمایشگاه بین المللی گردشگری را فرصت مناسبی برای معرفی صنایع‌دستی ارزشمند استان البرز برشمرد.

کدخبر: 17083


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise