دوشنبه، 14 اسفند 1402 - 14:39

مدیرکل تأمین اجتماعی استان البرز

عیدی 193 هزار و 196 نفر بازنشسته تأمین اجتماعی البرز واریز شد

مدیرکل تأمین اجتماعی استان البرز گفت: عیدی 193 هزار و 196 نفر مستمری بگیر و بازنشسته تأمین اجتماعی استان البرز به حساب‌ آنها واریز شده است.

البرز. امید بانوان؛ «داود سعدزاده» اعتبار مورد نیاز برای تأمین عیدی را حدود 536 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با تأمین اعتبار لازم، عیدی 193 هزار و 196 مستمری‌بگیر و بازنشسته تأمین اجتماعی البرز به حساب آنها واریز گردیده است.

وی افزود: بخشنامه عیدی سال ۱۴۰۲ مستمری بگیران این سازمان اول اسفندماه از سوی مدیرعامل سازمان صادر شد که بر اساس این بخشنامه مبلغ عیدی پایان سال ۱۴۰۲ برای هر پرونده فعال مستمری اعم از بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و بازماندگان (مجموع سهام)، معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال) تعیین شده بود.

مدیرکل تأمین اجتماعی البرز تصریح کرد: در راستای حمایت از خانواده، علاوه بر مبلغ عیدی موضوع مصوبه مذکور، برای هر پرونده فعال مستمری اعم از بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و بازماندگان (مجموع سهام) که بر اساس قوانین و مقررات مربوط مشمول دریافت کمک هزینه عائله مندی یا کمک اولاد هستند، مبلغ ثابت ۷۰۰ هزار تومان بابت عائله‌مندی و مبلغ ثابت ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر فرزند تحت تکفل با لحاظ مفاد بخشنامه الحاق یک جزء به بند (۷-۴) بخشنامه تلخیص و تجمیع بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و دستورهای اداری مربوط به مزایای متعلقه به مستمری بگیران پرداخت شد و مبالغ فوق مشمول ماده (۸۹) قانون تأمین اجتماعی نمی‌شوند.

سعدزاده اظهار کرد: طبق این بخشنامه؛ در خصوص پرونده‌های مستمری برقرار شده جدید و یا پرونده‌های مستمری که به هر علت در طول سال جاری مجددا فعال شده‌اند (مشمولان بخشنامه شماره ۱۱/۲ مستمری‌ها، دستورالعمل شماره ۲ مکانیزه و…)، مجموع مبالغ حاصله از بندهای (۱) و (۲) این دستور اداری متناسب با ماه‌های دریافت مستمری در سال جاری بوده و کسری ماه، به صورت یک ماه کامل پرداخت گردید.

آخرین داده‌های آماری نشان می‌دهد که یک میلیون و ۶۳۶ هزار نفر در البرز زیرپوشش تأمین اجتماعی بوده و از خدمات این سازمان بهره‌مند هستند.

تأمین اجتماعی در استان البرز با 9 شعبه اصلی، 7 کارگزاری رسمی و 9 مرکز درمانی ملکی خدمات مختلف بیمه ای و درمانی ارائه می‌دهد.

هم اکنون این اداره کل 54 خدمت خود را بصورت غیرحضوری و در سامانه es.tamin.ir به مخاطبان خود عرضه می نماید.

کدخبر: 17106


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise