پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 14:21

پیش‌بینی تربیت ۱۵۰۰ مبلغ و مبلغات در طرح «طوبی»

دبیر قرارگاه پایداری خانواده و فرهنگ عامه در شورای فرهنگ عمومی کشور از پیش‌بینی تربیت ۱۵۰۰ مبلغ و مبلغات در طرح ملی «طوبی» در سراسر کشور خبر داد.

جامعه. امید بانوان؛ «مهتاب رضیئی» در حاشیه برگزاری نخستین دوره طرح ملی «طوبی» که برنامه مرجع و ملی آموزش و توانمندسازی زنان برای تبلیغ عالمانه و هنرمندانه حجاب و زیست عفیفانه است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ملی طوبی به عنوان طرح جامع و مرجع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۴۰۲ مصوب و از سوی وزارت ارشاد به تمام ادارات فرهنگ و ارشاد استان‌ها ابلاغ و در ابتدای سال جاری وارد مرحله اجرایی شد.

وی اضافه کرد: طرح طوبی طی ۳ مرحله برگزار و در مرحله سوم تربیت ۱۵۰۰ مبلغ و مبلغات در کل کشور با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و زیست عفیفانه در دستور کار است .

 رضیئی جامعه هدف این طرح را مدارس و دنشگاه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: کنشگری این جامعه هدف از این جهت بوده که مباحث مربوط به حوزه عفاف و حجاب بین نسل نوجوان و جوان تبیین شود.

دبیر قرارگاه پایداری خانواده و فرهنگ عامه در شورای فرهنگ عمومی کشور خاطرنشان کرد: با توجه به فعال بودن اداره کل ارشاد خراسان رضوی و کنشگری مشهد در این حوزه، خراسان رضوی به عنوان نخستین استان، آغازگر اجرای این طرح بوده که طی روزهای ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه نگاه ما به آغاز این طرح از جوار حرم مطهر رضوی یک نگاه مثبت است.

وی گفت: حدود ۴۰۰ کنشگر حوزه طلاب، مساجد، بسیج و علاقه‌مندان به حوزه عفاف و حجاب از مشهد در این طرح شرکت کرده‌اند در این دوره کتب‌ و دروسی تدریس می‌شود که چکیده کتاب‌ها و مقالات مختلف در مباحث عفاف و حجاب طرح جامعی است که به شناخت جوانان و نوجوانان کمک می‌کند؛ چراکه ما معتقدیم جوانان و نوجوانان ما دچار فقر هویتی و شناخت در مسئله حجاب هستند و با توجه به بحث جهاد تبیین باید موضوع هویتی حجاب ایرانی و اسلامی تبیین شود؛ چراکه پوشش و حجاب نیز بین زنان ایران باستان وجود داشته است.

رضیئی ادامه داد: در مرحله نخست این طرح  ۴۰۰ نفر از مشهد، ۴۰۰ نفر در دو شهر بزرگ استان بوشهر و ۲۰۰ نفر از تبریز ثبت‌نام کرده‌اند که این طرح در تبریز همزمان با ۱۵ اردیبهشت برگزار خواهد شد. در این دوره یارانه‌ای در راستای تأمین جزوات و کتب آموزشی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

 دبیر قرارگاه پایداری خانواده و فرهنگ عامه در شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: پس از اولین مرحله، کنشگری میدانی و پرسش و پاسخ از آموزش‌دیدگان صورت خواهد گرفت تا حد نصاب ورود به مرحله دوم را کسب کنند. مرحله اول مسائل زیرساختی  مورد هدف بوده و در مرحله دوم به صورت تخصصی‌تر ورود خواهد شد و مرحله سوم در کنار کنشگری مسائل میدانی، مسائل عرفانی و فلسفی‌تر بیان می‌شود .

 وی بیان کرد: به این ترتیب و پس از طی ۳ مرحله انجام طرح از ۴۰۰ نفر ثبت‌نام کننده در مشهد پیش‌بینی می‌شود تا پایان دوره ۱۲۰ نفر مورد پذیرش قرار گیرند و از کل شرکت‌کنندگان در کشور تا پایان ۱۴۰۳ حدود ۱۵۰۰ فعال و مبلغات در این سه مرحله در سراسر کشور خواهیم داشت.

کدخبر: 17495


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise