سه‌شنبه، 08 فروردین 1402 - 15:35

بهار تجارت اقتصادی البرز با رونق بازار دائمی گل و گیاه

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج گفت: جشنواره لاله‌های کرج علاوه بر اینکه رویداد فرهنگی در سطح منطقه است، می‌تواند سبب رونق کشاورزی در جهت رشد تجارت اقتصادی بر پهنه جغرافیای این استان شود.

کرج – امید بانوان؛‌ «کاوه حدادپور» در آستانه آغاز به کار جشنواره لاله های کرج با بیان این مطلب گفت: جشنواره لاله‌های کرج  از چند وجه حایز اهمیت است، لاله در فرهنگ ایرانی اسلامی نماد شهدای معظم است و از حیث فرهنگی برای ترویج این فرهنگ در چنین رویدادهایی باید  توجه ویژه داشت.

وی ادامه داد:  از سوی دیگر اینکه البرز در مجاورت پایتخت و کریدور عبور بیش از ۱۴ استان کشور قرار دارد، تقارن این جشنواره با ایام نوروز و سفرهای گردشگران عبوری که حتی البرز مقصد سفرشان نیست برای حضور و بازدید از این جشنواره باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه باید تبلیغات گسترده‌تری برای اطلاع رسانی گردشگران و مسافران حتی از طریق بیلبوردهای منتهی به اتوبان تهران کرج و سایر مبادی ورودی به این استان صورت بگیرد، افزود: برگزاری جشنواره لاله‌های کرج اگر هوشمندانه سیاستگذاری شود، بهار تجارت اقتصادی البرز را رقم خواهد زد.

حدادپور گفت: کرج قطب کشاورزی منطقه است، موقعیت جغرافیایی البرز در تمامی شهرها فرصت کشت و کشاورزی را فراهم آورده و در تمامی بخش‌ها البرز می‌تواند تولیدکننده و صادرکننده محصولات کشاورزی در منطقه و فراتر از مرزهای این سرزمین باشد.

وی بیان کرد: کرج امکان ایجاد بازار دائمی گل و گیاه را در وسعت گسترده تر دارد و تحقق این امر پایلوت رشد اقتصادی در منطقه خواهد بود.

حدادپور تصریح کرد: اطلاع‌رسانی برگزاری جشنواره لاله‌ها باید از سوی شهرداری کرج ویژه‌تر باشد و با توجه به همزمانی بهار طبیعت و رویش لاله‌ها قدرت جذب توریسم و گردشگر را افزایش خواهد داد و همان ریل‌گذاری در جهت رشد اقتصادی در منطقه خواهد بود.

 جشنواره لاله‌های کرج از دهم فروردین ماه با ۴۰۰ هزار لاله و گل فصلی در مجموعه پارک چمران کرج آغاز به کار خواهد کرد. این جشنواره به مدت ۱۰ روز از ساعت ۱۱ ظهر لغایت ۲۴ پذیرای بازدید علاقه‌مندان خواهد بود. در کنار جشنواره رویش لاله‌ها، یک مجموعه هایپر برای عرضه گل‌ها و گیاهان آپارتمانی نیز پیش‌بینی شده است.

کدخبر: 13187

عکاس: شکوفه سیاوشی


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise