شنبه، 10 دی 1401 - 11:58

نشان امپراطوری بریتانیا برای اولین داور محجبه انگلستان

اولین داور محجبه فوتبال انگلستان نشان امپراطوری بریتانیا را دریافت کرد.

بین‌الملل - امید بانوان؛ ایکنا  نوشت، جواهر روبل (Jawahir Roble)، ۲۸ ساله و مهاجر اهل سومالی اولین داور زن سیاهپوست، مسلمان و باحجاب در بریتانیا به شمار می‌رود که به دلیل خدماتش به فوتبال این کشور نشان امپراطوری بریتانیا را دریافت کرده است.

علاقه وی به فوتبال و تشویق دختران مسلمان به ورزش باعث شد که در سال ۲۰۱۳، او کمک مالی ۳۰۰ پوندی دریافت و لیگ زنان اتحادیه فوتبال منطقه میدلسکس برای دختران را راه‌اندازی کند. او در سال ۲۰۱۷ وارد حوزه داوری فوتبال شد.

از دیگر افراد حاضر در فهرست امسال می‌توان به لوئنا هود (Louenna Hood) اشاره کرد که به دلیل کمک به کودکان و خانواده‌های پناهنده از اوکراین، نشان امپراتوری بریتانیا را دریافت کرد. وی توانست بیش از ۱۷۰ هزار پوند برای کمک به افرادی که از کشور جنگ‌زده اوکراین، فرار کرده‌اند جمع‌آوری کند.

اسرار الحق یکی از اولین افسران پلیس آسیایی در پلیس منچستر،؛ اعضای تیم فوتبال زنان انگلستان؛ چارلز بنکس دبیر انجمن هواداران معلول منچستریونایتد و جودیت بکوس، بنیانگذار Hidden Help ـ یک مؤسسه خیریه برای کمک به افراد محروم در کورنوال ـ‌ از دیگر افراد مطرح در این فهرست هستند.

هر سال و در آستانه سال نو، دولت بریتانیا با انتشار فهرستی به نام لیست افتخارات سال نو (New Year Honours List) از افرادی که به دلیل خدمات و عملکرد خود افتخارآفرینی کرده‌اند تجلیل می‌کند.

این افراد به‌خاطر مشارکت‌های برجسته‌شان در زمینه‌هایی از جمله خدمات عمومی، مشارکت جوانان و فعالیت اجتماعی جوایزی دریافت می‌کنند.

کدخبر: 12030


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise