چهارشنبه، 07 دی 1401 - 23:34

چهار مصوبه؛ حاصل دومین جلسه ستاد ملی زن و خانواده

دومین جلسه ستاد ملی زن و خانواده در دولت سیزدهم با حضور رئیس جمهوری برگزار شد و چهار طرح پیشنهادی دبیرخانه این ستاد به تصویب رسید.

سیاست- امید بانوان؛ ایسنا نوشت، عصر امروز ۷ دی، دومین جلسه ستاد ملی زن و خانواده با حضور سید ابراهیم رئیسی - رئیس جمهوری و رئیس ستاد ملی زن و خانواده، انسیه خزعلی - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و دبیر این ستاد و وزیران و نمایندگان دستگاه‌ها از سه قوه برگزار شد.

بنا بر اعلام معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، در این جلسه دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده چهار طرح پیشنهادی در حوزه کاهش آسیب طلاق به کمک مشاوره زوجین نوپا، نظام واره شغلی زنان، نظام جامع آماری زن و خانواده و تشکیل کارگروه زنان، سلامت و امنیت ارائه داد که به تصویب رسید.

تصویب مشاوره رایگان نوهمسران

مشاوره چهار سال اول زندگی زوجین که سال اول آن به صورت رایگان و سال دوم تا چهارم برای دهک ۱ تا ۴ رایگان است. این طرح برای سال اول برای پنج استان پرطلاق به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

تصویب تدوین نظام واره شغلی زنان

موافقت با طرح تدوین بازآرایی وضعیت اشتغال بانوان در این جلسه صورت گرفت و مقرر شد این طرح با توجه به مسئولیت های چندگانه زنان تنظیم و پس از تدوین در جلسه آتی ستاد به تصویب برسد.

طرح تدوین نظام جامع آماری زنان و خانواده به تفکیک جنسیت با همکاری کلیه دستگاه های اجرایی

برای یکپارچه سازی داده های آماری مرتبط با و طراحی زیست بوم زن و خانواده و اطلس ویژه زنان در برش‌های گوناگون به تصویب رسید.

تشکیل کارگروه زنان، سلامت و امنیت

این طرح با هدف برجسته سازی جایگاه زنان در مقابله با آسیب‌های اداری و اجتماعی و کاهش آسیب های گوناگون در دستگاه‌های دولتی و اداری به تصویب رسید. این طرح در دو بخش ملی و بین‌المللی فعال خواهد شد.


انتهای پیام

کدخبر: 11982


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise