هـفت عـادت مردمان موثر
در کتاب هفت عادت مردمان موثر، استفن ریچارد کاوی عادات اشخاص موفق را با هم ترکیب کرده و به زبانی ساده آن را بیان کرده است.
کتاب خوب- امیدبانوان؛ این کتاب یکی از پرفروش ترین کتابهای نیویورک تایمز است که مترجمان مختلفی آن را به زبان فارسی بازگردانی کردهاند.
درباره کتاب
استفان كاوي در کتاب هفت عادت مردمان موثر، عادتهایی که عقیده دارد اشخاص را به شخصیتهایی بهتر از سایر همنوعان خود تبدیل میکند را معرفی میکند و آنها را به ما آموزش میدهد. او در این کتاب به همهی ما نشان میدهد که اگر اراده کنیم و خودمان را برای هر نوع تغییری برای بهتر شدن آماده کنیم و طبق قوانین نوشته شدهی در این کتاب پیش برویم، به راحتی میتوانیم رشدی تکاملی و انقلابی خود را بعد از تمام کردن این کتاب حس کنیم. نکتهای که لازم است در مورد این کتاب بدانیم این است که استفان کاوی این کتاب را تنها در حوزه رشد و توسعه فردی ننوشته است بلکه با خواندن این کتاب، رشد سازمانی هم اتفاق میافتد. او تمام تلاش خود را به کار گرفته است که ردپاهایی در حوزه رهبری و مدیریت هم به چشم بخورد. خواندن این کتاب توسط بسیاری از افراد موفق جهان توصیه میشود. این کتاب بعد از گذشت چندین سال از نگارش آن کماکان یکی از پرفروشترین کتابها در جهان محسوب میشود و همچنان تغییرات عمیقی در زندگی بسیاری از افراد ایجاد میکند.
این کتاب تا به حال به 38 زبان زنده دنیا ترجمه شده است و بیش از 25 میلیون نسخه از آن فروش رفته است. همچنین به عنوان اثرگذارترین کتاب بازرگانی قرن 21 شناخته شده که استفان کاوی را به شهرتی جهانی رسانده است.
چرا باید کتاب هفت عادت مردمان موثر را مطالعه کنیم؟
کتاب هفت عادت مردمان موثر، یکی از الهام بخش ترین و تأثیرگذارترین آثاری است که تا به حال نوشته شده و برای بیش از 25 سال، مخاطبین از سراسر جهان را به سمت خود کشیده است. این کتاب زندگی افرادی از همهی اقشار را دگرگون کرده است.
از طرف دیگر، امروزه در مقایسه با یک یا دو دهۀ قبل با چالشهایی در زندگی شخصی، خانوادگی و کاری خود روبهرو هستیم که زندگی را برایمان سختتر میکند. این چالشها بهخاطر نظم و ترتیب جدید مسألهها و نیز تفاوت آنها با مسائل دورههای پیشین است. خواندن کتاب هفت عادت، به ما کمک میکند در برخورد با این چالشها بهتر عمل کنیم.
خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟
اگر کارآفرین یا مدیر هستید یا قصد دارید در آینده به سراغ این دو شغل بروید پیشنهاد میکنیم هم خودتان و هم کارمندانتان این کتاب را بخوانند و تاثیر آن را در روحیه خودتان و کارمندانتان ببینید و همچنین خواندن این کتاب باعث تقویت فضای کار شما میشود.
کتاب هفت عادت مردمان موثر برای کسانی است که میخواهند با جایگزین کردن عادتهای نامطلوبشان با عادتهای مطلوب راه رسیدن به موفقیت را پیدا کنند و به نتایج متفاوتی برسند.
درباره استفان کاوی
استیون ریچاردز کاوی تعلیم دهنده، نویسنده، تاجر و سخنران انگیزشی آمریکایی بود. محبوبترین کتاب او هفت عادت مردمان مؤثر نام داشت.
او در سال 1932 در سالت لیک سیتی، یوتا به دنیا آمد و در سال 2012 در آیداهو از دنیا رفت. استیون کاوی مدرک لیسانسش را از دانشگاه یوتاه (Utah) و مدرک فوق لیسانسش را در رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه هاروارد دریافت کرده است؛ سپس مدرک دکترایش را در رشته اصول رهبری افراد از دانشگاه یانگ دریافت کرد. استفان کاوی به خاطر تمام خدماتی که در طول زندگیش انجام داد و باعث تغییر در افراد زیادی شد، موفق به دریافت 10 دکتری افتخاری شد.
بسیاری از شرکتهای بزرگ آمریکایی از مشاوره ها و تعلیمات استیون کاوی برای خود استفاده کردهاند.
تألیفات استیون کاوی فقط به این کتاب محدود نمیشود؛ اما کتاب هفت عادت مردمان موثر او از دیگر آثارش مشهورتر و محبوبتر است. سایر کتاب های استفان کاوی به شرح زیر است:
او در کتابهایش آنچه را نوشته که خودش در وجودش پرورش داده است. او به خاطر نگارش کتابهایش جوایز بسیاری به دست آورده است.
فهرست کتاب هفت عادت مردمان موثر
دربارۀ نویسنده، نظرات افراد برجسته و مشهور دربارۀ این کتاب، بخش اول: برداشتها و قوانین، از درون به بیرون، بخش دوم: موفقیت شخصی، عادت اول: پویا باشید، عادت دوم: از اول به فکر نتیجه باشید، عادت سوم: اول کارهایی که در اولویت هستند را انجام دهید، بخش سوم: پیروزی عمومی، برداشتهایی ناشی از وابستگی متقابل، عادت چهارم: برد-برد فکر کنید، عادت پنجم: ابتدا به دنبال درک دیگران باشید، سپس به دنبال تفاهم باشید عادت ششم: نیروی جمعی بهوجود بیاورید، بخش چهارم: بازسازی، عادت هفتم: اره را تیز کنید، دوباره روش از درون به بیرون.
تکههایی از کتاب هفت عادت مردمان موثر
«مردمان موثر به جای مدیریت زمان، به مدیریت اولویت های خود می پردازند. این افراد به جای آن که وقت خود را صرف امور ضروری و فوری نمایند، اولویت را به امور مهم اختصاص می دهند».
«مردمان موثر دارای نگاه برنده-برنده می باشند. بدین مفهوم که آن ها جویای منافع متقابل و چندجانبه هستند. با این نگرش، تمامی افراد سهیم در یک برنامه، احساس تعهد را تجربه می نمایند».
«خیلی آسان است که خودمان را در دام فعالیت شدید، شلوغی زندگی، کار کردن سختتر و سختتر برای بالا رفتن از نردبان موفقیت گرفتار کنیم تا در نهایت به این نتیجه برسیم که این کار در واقع تکیه کردن به یک دیوار اشتباهی است».
کدخبر: 5848