دوشنبه، 26 دی 1401 - 14:00

۳۷ هزار نفر از اعضای صندوق اعتباری هنر بانوان هستند

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: بیش از ۳۷ هزار نفر از بانوان رشته‌های مختلف حوزه تجسمی، سینمایی، نمایشی، موسیقی، نویسندگان، روزنامه نگاران و فعالان قرآنی از خدمات و تسهیلات صندوق اعتباری هنر بهره‌مند هستند.

فرهنگی- امیدبانوان؛ روابط عمومی صندوق اعتباری هنر نوشت: سید مجید پوراحمدی یکی از مهمترین مأموریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی را برنامه ریزی و تلاش برای رفع دغدغه معیشتی و آرامش خاطر اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه عنوان کرد و گفت: از تعداد بیش از ۹۹ هزار اعضای این صندوق، بیش از ۳۷ هزار نفر از آن را بانوان گرامی تشکیل می دهند.

وی ضمن تشریح مجموع اقدامات و خدمات ارائه شده به بانوان عضو صندوق اعتباری هنر با اشاره به برخورداری بیش از ۴۹ هزار نفر از اعضای صندوق از خدمات بیمه تأمین اجتماعی و بیش از ۴۱ هزار نفر از خدمات بیمه تکمیلی افزود: از این تعداد بیش از ۱۸ هزار نفر را بانوان در بخش تأمین اجتماعی و بیش از ۲۰ هزار نفر را بانوان در بخش بیمه تکمیلی تشکیل می دهند.

وی در ادامه به طرح پرداخت کمک مستمری و تکریم نامداران به عنوان یکی دیگر از خدمات صندوق اعتباری هنر اشاره کرد و گفت: از کل ۲۶۲۰ نفر مشمول طرح کمک مستمری حدود ۹۴۸ را بانوان شامل می شوند و از کل ۵۷۱ نفر مشمول طرح تکریم، ۵۶ نفر زنان دارای نشان درجه یک هستند.

پوراحمدی همچنین به دو طرح شمیم و جوانه (طرح حمایت از ازدواج و فرزندآوری) به عنوان دیگر خدمات صندوق اعتباری هنر اشاره کرد و گفت: از ابتدای اجرای این دو طرح ( مهرماه ۱۴۰۰) به بیش از ۴۴۰ نفر از بانوان عضو این صندوق (طرح شمیم ۸۴۲ نفر و جوانه ۳۰۲ نفر) تسهیلات مربوطه پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به حداقل رساندن دغدغه های معیشتی جامعه فرهنگ، هنر و رسانه را از اهداف مهم این این صندوق عنوان و ابراز امیدواری کرد تا با کوشش، همراهی و همفکری تمامی دست اندرکاران حوزه فرهنگ و هنر کشور بتوانیم با برنامه ریزی دقیق و مدون به بالاترین وبهترین خدمات رسانی به این قشر فرهیخته برسیم.

 

 

 

کدخبر: 12198


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise