پنجشنبه، 30 آذر 1402 - 00:10

با حضور 17  کشور از 4 قاره جهان انجام می‌شود

برگزاری هفتمین كنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان به میزبانی کرج

رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) از برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان و رویداد فناوری‌های نوین شیلاتی با رویکرد آموزشی، توانمندسازی و کارآفرینی خبر داد و گفت: این رویداد در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) در کرج از سوم تا پنجم دی به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

علم و فناوری. امید بانوان؛  «سید داوود میررحیمی» در نشست خبری با بیان این که ایران دارای پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر مرز دریایی و ساحل است، گفت: کشورمان از نظر ژئوپولتیکی موقعیت ارزشمندی در حوزه دریایی دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی های انجام شده توسط دست اندرکاران شیلات کشور تا سال ۱۴۰۴ تولیدات این بخش ۲ برابر افزایش می‌یابد، گفت: برای رسیدن به این هدف نیاز است تا در حوزه کارآفرینی و منابع انسانی شیلات کشور برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۴ مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استانی وزارت جهاد کشاورزی تلاش می‌کنند بخش شیلات کشور در مسیر توسعه حرکت رو به رشدی داشته باشد.

میر رحیمی میزان سرانه مصرف آبزیان کشور را ۱۳ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: میانگین مصرف جهانی تقریبا ۲ برابر ایران است که باید با برنامه‌های در دست اقدام تلاش کنیم به این عدد نزدیک شویم.

رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) به تولید حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن آبزی در کشور اشاره و اظهار کرد: این مقدار تولید حدود یک درصد کل تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص می‌دهد.

سید داود میررحیمی با اشاره به افزایش قدرت ژئوپولیتیکی (قدرت سرزمینی) ایران در حوزه دریا افزود: افزایش این قدرت مزیت‌های بسیار عالی دارد که یکی از این مزیت‌ها در حوزه امنیت غذایی است.

وی از برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان و رویداد فناوری‌های نوین شیلاتی با رویکرد آموزشی، توانمندسازی و کارآفرینی از سوم تا پنجم دی به صورت حضوری و مجازی در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) در کرج خبر داد.

میر رحیمی ادامه داد: در این کنگره تلفیق تحقیقات، آموزش و ترویج اتفاق می‌افتد و بحث کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا نیز برای نخستین بار در سومین روز آن برگزار خواهد شد.

به گفته وی یکی از بخش‌های مهم این کنگره، کارآفرینی است و هدف از ارائه مقالات نیز این است که بحث اکوسیستم نوآوری در صنعت شیلات به گفتمان روز تبدیل شود.

میررحیمی بر توسعه صنعت شیلات و افزایش بهره‌وری تولید در این حوزه تأکید و اظهار کرد: در سند امنیت غذایی کشور که هفته گذشته امضا و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، توسعه صنعت شیلات و توسعه تحقیقات، ترویج و آموزش در این حوزه مطرح شده است.

وی درباره مشارکت اتحادیه‌های حوزه شیلات در این کنگره گفت: ما با پنج اتحادیه حوزه شیلات برای نیازسنجی و مشارکت در کنگره جلسه داشتیم و سایتی را برای اتحادیه‌ها انجمن‌های علمی با هدف تبادل نظر و برگزاری دوره‌های آموزشی راه‌اندازی کرده‌ایم.

17 کشور از چهار قاره جهان در این کنگره حضور دارند

«شهرام دادگر» دبیر اجرایی هفتمین کنگره تحقیقات شیلات و آبزیان نیز در این نشست گفت: 17 کشور از چهار قاره جهان در این کنگره حضور خواهند داشت

وی افزود: در این کنگره 185 مقاله در قالب 100 سخنرانی و 85 پوستر به‌صورت حضوری و مجازی هم‌زمان در  سه کانال به زبان انگلیسی ارائه خواهند شد.

دادگر افزود: این کنگره تحت پوشش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام قرار داشته و مقالات ارائه‌شده در سطح جهان از مقبولیت علمی برخوردارند.

دادگر بیان کرد: رویداد روز سوم این کنگره به معرفی ایده‌های ارسال‌شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و افراد ایده پرداز تائید شده در دبیرخانه کنگره برای توسعه صنعت شیلات اختصاص دارد.

 

کدخبر: 16700


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise